Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ve Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişki
Abstract
Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme beceri düzeyleri ve bu iki beceri alanı arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 224 sınıf öğretmenliği bölümü öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bilimsel süreç becerilerini ölçmek için TIPS II (Bütünleşik Bilimsel Süreç Becerileri testi), eleştirel düşünme için ise CEDTDX (Cornell Eleştirel Düşünme Testi Düzey X) kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme beceri düzeylerinin istenilen düzeyde olmadığını göstermektedir. Araştırmada bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme becerileri arasında zayıf bir ilişki tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının bilimsel süreç ve eleştirel düşünme beceri düzeyleri üzerinde bazı değişkenlerin farklılığa yol açtığı görülmüştür. This study was carried out to determine the student teachers’ levels of scientific process skills and critical thinking skills and the relationship between them. The sample of the study consisted of 224 student teachers studying elementary at Uşak University. In this study, TIPS II was used to explore the level of scientific process skills and Cornell Critical Thinking Test Level X was employed to determine the level of Critical Thinking Skills of the student teachers.
The analysis of the data suggests that the level of scientific process skills and critical thinking skills of student teachers are not at a desirable level. There is a low level relationship between scientific process skills and critical thinking skills of student teachers. Some variables caused a differentiation in the levels of scientific process skills and critical thinking skills of student teachers.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]