İlköğretim Birinci Kademe 2005 Sosyal Bilgiler Programının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
Özet
Bu araştırmanın amacı, 12 Temmuz 2004’de Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından hazırlanan Sosyal Bilgiler Programını öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Öğretmen görüşleri anket yoluyla elde edilmiştir.
Araştırma, 2006-2007 öğretim yılında, Afyonkarahisar il merkezindeki 44 ilköğretim okulunda dördüncü ve beşinci sınıfta görev yapan öğretmenler üzerinde gerçekleştirilmiştir.
iv
Araştırmada kullanılan veri toplama aracı, kişisel bilgilerle ilgili altı soru ile Sosyal Bilgiler programının kazanım, içerik, eğitim durumu ve değerlendirme boyutlarına ilişkin 49 soru ve geleceğe yönelik 8 sorudan oluşmaktadır.
Veriler, cinsiyet, sınıf, kıdem, mezun olunan okul, sınıf mevcudu ve öğrencilerin sosyo-ekonomik durum değişkenleri açısından analiz edilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, frekans, yüzde, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analiz (ANOVA) testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan öğretmenler genelde programı desteklemiştir. Ayrıca, Sosyal Bilgiler Programının kazanım, içerik, eğitim durumu, değerlendirme ve geleceğe yönelik öneri boyutlarına ilişkin öğretmen görüşlerinde deneklerin cinsiyet, sınıf, öğrencilerin sosyo-ekonomik durumu arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. The aim of this research is to evaluate Programee of Social Studies prepared by National Education Ministry Commission of Trainning and Education on 6th April 2005 through the point of teacher’s view. Sights of teachers have been obtained through questionnaire.
The research, has been carried out on teachers teaching in class 4th and 5th grade of Primary Schoo in 2006-2007 Education-Teaching Year.
The means of collecting data consists of six questions related to personal information and forty-nine questions related to acquisition, content, condition of education and evaluation and also eight questions concerned wiht future.
vi
Data have been analysed from variations of sex, class, grade, school graduated from, quantitiy of class and social-economical situation of students. Aritmetical avarage, frequency, percent, standert deviation, t-test and one-way (factor) ANOVA has been used in analysis of datas. According to findings which was obtained teachers who participated in research supported the programe in general Furthermore, resonable relations have been found between views of teacher regarding acqusition, content, situation of education, evaluation and proffer related to next of Programme of Social Studies and sex, class, social of economical position of subjects.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3311Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]