dc.contributor.advisor | Yapıcı, Şenay | |
dc.contributor.author | Erol, Zübeyde | |
dc.date.accessioned | 2015-03-25T11:57:20Z | |
dc.date.available | 2015-03-25T11:57:20Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3313 | |
dc.description.abstract | Araştırmacı, yapılan bu araştırmada İlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin; sınıf yönetimi açısından gerekli olan düzenlemeleri ve davranışları yerine getirip getirmediklerini ve istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemleri kendi görüşlerine dayalı olarak belirlemeyi amaçlamıştır. Konu ile ilgili literatür taraması yapılmış ve teorik kısım oluşturulmuştur.
Araştırma genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanıp uzman görüşüne sunulduktan sonra oluşturulan 40 soruluk Likert tipi anket, Afyonkarahisar merkezinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 213 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen veriler SPSS 10 Windows paket programından yararlanılarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Öğretmen görüşleri ile değişkenler arasında farklılık olup olmadığını belirlemek için yüzdeliklerden ve Anova testinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucu, alt problemlere dayalı olarak sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi açısından gerekli
düzenlemeleri ve davranışları yerine getirmede ve istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemlerde belirli bir aksaklık ve problem bulunamamıştır.
Araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır:
Sınıf yönetimi açısından gerekli düzenlemeleri ve davranışları yerine getirmede ve istenmeyen öğrenci davranışları ile baş etmede kullandıkları yöntemlerde kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere, 40-49 yaş grubundaki öğretmenlerin diğer yaş gruplarındaki öğretmenlere, Eğitim Yüksek Okulu ve Lisans Tamamlama mezunu olan öğretmenlerin diğer okul mezunu olan öğretmenlere, diğer bölümlerden mezun olan öğretmenlerin sınıf öğretmenliği bölümü mezunu öğretmenlere, 20 yıl ve üzeri kıdeme sahip olan öğretmenlerin diğer kıdemlerdeki öğretmenlere, 2.sınıfı okutan öğretmenlerin diğer sınıfları okutan öğretmenlere, sınıf mevcudu 31-40 olan öğretmenlerin diğer kıdemlerdeki öğretmenlere göre daha olumlu görüşlere sahip oldukları tespit edilmiş ve daha hassas davrandıkları ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, the researcher aims to find out the primary school teachers in government schools of; whether the teachers carry out regulations behaviours necessary for class management and the methods how to tackle undesired students behaviours in class from their point of view. A literature search was done and a theoretical section was also completed.
The research is conducted as a descriptive model. A questionaire of 40 Likert type questions were prepared under the supervision of an expert and it was applied to 213 primary school teachers working within Afyonkarahisar city. The data obtained from the questionaire was evaluated using SPSS10 Windows based software. In order to find out the difference in primary school teachers and variants, the percentages and Anova test were used. The result of questionaire suggests that there found to be no problem in carrying out of regulations and behaviours necessary for class management and methods which primary school teacher apply to tackle with students who shows undesired behaviour in the classroom.
These are the results from the research:
ii
In the application of necessary regulations and behaviours and in tackling with undesiired students behaviours female teachers over male teachers, teachers in 40-49 age group over other age groups, teachers who have higher degree (Educational vocational school or received education lessons additionally) over other education levels, teachers originally not trained for delivering lectures in primary school over teachers trained for delivering lectures in primary schools, teachers with an experience of 20 years or more over the teachers in all other work experience groups, the teachers who teaches 2nd grade of primary schools over other level grade teachers and finally teachers who has classroom population between 31-40 over other classroom groups are found to be positive views and caring for the students. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | 40-49 Yaş | en_US |
dc.subject | Sınıf Yönetimi | en_US |
dc.subject | Öğrenci Davranışları | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Primary School Teachers Views on the Application of Class Management | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |