dc.contributor.advisor | Ergün, Mustafa | |
dc.contributor.author | Kurtdede Fidan, Nuray | |
dc.date.accessioned | 2015-03-25T12:39:27Z | |
dc.date.available | 2015-03-25T12:39:27Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3318 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, “Bir ilköğretim okulu web sitesi hangi özellikleri taşımalıdır” sorusuna cevap bulmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel araştırma ve değerlendirme niteliğinde tasarlanmıştır.
Ön incelemeler ve literatür çalışmalarına dayanarak Web Sitelerinin İçerik Ölçütleri ve Temel Web Tasarım İlkelerine Uygunluk ve Kullanım Kolaylığı Ölçütleri olmak üzere iki grup değerlendirme ölçeği geliştirilmiştir. Bu kriterler doğrultusunda Amerika Birleşik Devletleri ve Türkiye’de sınırlı sayıda okul Likert tipi bir ölçekle değerlendirilmiştir.
Çalışmada Türkiye’deki ilköğretim okulu web sitelerinin teknik tasarım ve içerik açısından ne durumda olduğu tespit edilmeye, gelişim düzeyi ve eksikliklerinin tespiti için de Amerikan ilköğretim okulu web site ve sayfalarıyla mukayese edilmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın evreni ABD ve Türkiye’de web sayfasına sahip ilköğretim okullarından; örneklemi ise ABD ve Türkiye’de web sayfasına sahip 100’er ilköğretim okulundan oluşmaktadır. Örneklem random olarak seçilmiştir. Elimizdeki temel tasarım ilkelerine uygunluk ve kullanım kolaylığı ile web sitelerinin içerikleri bakımından Amerikan ve Türk ilköğretim okullarının web sayfaları tematik analiz yöntemiyle
değerlendirilmiş; değerlendirmede aranan kriterler tasvir edilmiş ve bu özelliklerin sitede ve sayfalarda bulunup bulunmadığı Likert tipi bir değerlendirme ile puanlanmıştır.
Sonuç olarak ABD ve Türkiye’de web sayfasına sahip ilköğretim okullarının web sitelerinin karşılaştırılması ile; Türkiye’de okulların web sitelerinin kurulması ve belli standartlar çerçevesinde geliştirilmesi konusunda sistematik bir çalışmanın olmadığı, teknolojinin ayak uydurulamaz bir hızla gelişmesine rağmen web sitelerinin büyük bir çoğunluğunun hâlâ düşük kalitede olduğu, ilköğretim okulları web sayfalarının web masterlar tarafından sürekli güncellenmediği, incelenen Türk İlköğretim Okullarının web sitelerinde genellikle öğretmen ve öğrencilerin yararlanabileceği okullarına ait kütüphane sayfaları bulunmadığı, akademik takvimin olmadığı, ders programları ve içeriklerine, okul aile birliği sayfasına web sayfalarında yeterli önemin verilmediği tespit edilmiştir. Ayrıca incelenen Türk ilköğretim okulları web sayfalarının tasarım olarak da karmaşık olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | In this descriptive study, the following question was investigated: What features should an elementary school website have?
Based on a literature review and pre analysis, two evaluation scales, called Content Criteria of Web Sites and Appropriateness for Basic Web Design Principles and Convenience for Use Criteria, were developed. According to these two scales, some schools in the U.S.A and Turkey were evaluated.
In the study, elementary schools’ websites in Turkey were investigated in terms of terms of technical designs and contents, and they were compared with elementary schools’ websites in the U.S.A. to determine their development levels and deficiencies.
The population of the study is the elementary schools in the U.S.A and Turkey that have webs site and a total of 200 sample schools, 100 from Turkey and 100 from the U.S.A., were randomly selected among those schools. By thematic analysis method, the schools were evaluated in terms of contents of websites, basic design principles and ease of use. The evaluation criteria were described and whether the websites had those criteria were determined based on a likert scale.
It was found that there were no systematic studies to establish standards for designing and developing school websites in Turkey, although technology has advanced dramatically still school websites are simple and school websites are not regularly updated. Also, in Turkish schools websites, there were no library web pages for teachers and students to utilize, no academic calendar, course schedules and course contents. It was seen that the school websites did not have adequate information on parents’ associations. In terms of design techniques, Turkish school websites were considered complicated. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | ABD | en_US |
dc.subject | Sistematik | en_US |
dc.subject | Türkiye’de Web | en_US |
dc.title | İlköğretim Okulları Web Sitelerinin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | The Evaluation of Elementary Schools Web Site | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.authorid | TR57966 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |