dc.contributor.advisor | Varank, İlhan | |
dc.contributor.author | Tutaysalgır, Hikmet | |
dc.date.accessioned | 2015-03-25T12:50:05Z | |
dc.date.available | 2015-03-25T12:50:05Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3324 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı öğrencilerin hem görme hem de işitme duyularına hitap eden çoklu ortam sunum programlarının öğrencilerin öğrenme performanslarına ve derse karşı olan tutumlarına etkisini araştırmaktır. Bu nedenle araştırmada deneysel yöntem kullanılmış olup, çoklu ortam yöntemi ile ders gören grupla, klasik yöntemlerle ders gören bir grup karşılaştırılmıştır.
Araştırmanın denekleri 2004 – 2005 eğitim öğretim yılında; Ege bölgesindeki bir ile bağlı ilçede 7. sınıfta 30’ar öğrencisi bulunan 2 okul rastgele örneklem olarak seçilmiştir. Deney ve kontrol gruplarında toplam 60 öğrenci bulunmaktadır.
Deney grubuna, çoklu ortam uygulaması, "İstanbul’un fethi ve sonrası" ünitesinde yapılmıştır. Deney grubuna çoklu ortam sunum programı kullanılarak, görüntülü, sesli ve hareketli slaytlar hazırlanmış; projeksiyon aleti kullanılarak slaytlar görüntülenmiş ve bu şekilde ders işlenmiştir. Kontrol grubunda ise aynı ünite klasik öğretim yöntemleri kullanılarak işlenmiştir.
Araştırmanın hipotezini sınamak amacıyla, çoklu ortam yöntemi kullanılarak ders gören deney grubu öğrencileri ile klasik yöntem kullanılarak ders gören kontrol grubu öğrencilerinin başarı testinden aldıkları puanlar ve öğrencilerin derse ilgi anketinden aldıkları puanlar hesaplanmıştır. Araştırmanın bulguları, çoklu ortam kullanılarak ders işlenen sınıftaki öğrenci başarısı ile geleneksel yöntemler kullanılarak ders işlenen sınıftaki öğrenci başarısı arasında anlamlı bir farkın olduğunu ortaya koymuştur. Yine araştırma bulguları, çoklu ortam kullanılarak ders işlenen sınıftaki öğrencilerin derse karşı olan tutumları ile geleneksel yöntemler kullanılarak ders işlenen sınıftaki öğrencilerin derse karşı tutumları arasında anlamlı bir farkın olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research is to find out the effect of multiple – field presentation programs, which adres to students' both vision and hearing senses, for students' learning performances and attitudes about the lesson. Because of that, in this research, experimental method was used and the group studying with multiple – field presentation and the group studying with classical method were constrasted.
The subject of this experiment were chosen randomly from two school , which has 30 students for 7 th grade classes from a town in a city of Egean region in 2004 – 2005 education year.
The experiment of the multiple – field presentation was carried out on tje unit of "The Conquest of İstanbul and Afterwards". For the experiment group, multiple – field programs were used for which moving slayts were prepared and with the projection machine these slayts were showed to the students in the lessons. On the other hand, control group studied same unit with classical method.
To question the hypothesis of the research, the marks of students from succes tests and lesson interest polls are contrasted betwewn the two experimental groups. The results of the research showed that there in an important difference between the succes of the students who studied with multiple – field programs and classical methods. Also the results of the research showed that there is an important difference between the students' interests in the lesson. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çoklu Ortam Uygulaması | en_US |
dc.subject | Deneysel Yöntem | en_US |
dc.subject | Ege Bölgesi | en_US |
dc.title | Power Point Sunu Programıyla Hazırlanan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Materyalinin Öğrenci Tutum ve Performanslarına Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effects Oo Social Studies Teaching Materials Prepared Through Power Point Presentations on Students’ Attitudes and Performances | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |