İlköğretim 4. 6. ve 8. Sınıflarında Türkçe Dersine Giren Öğretmenlerin Ölçme Değerlendirme Düzeyleri
Abstract
Bu araştırma ile İlköğretim 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme bilgi ve uygulama düzeyleri ve bilgi düzeyleri ile girdikleri sınıf, mezun oldukları yüksek okul, cinsiyet, branş, kıdem ve okul türü değişkenleri açısından farklılık olup olmadığını ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır.
2003-2004 eğitim öğretim yılında Afyon il merkezinde İlköğretim 4. 6. ve 8. sınıf Türkçe dersine giren 150 öğretmene araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan 29 sorudan oluşan başarı testi uygulanarak ve öğretmenlerin sınavlarda sordukları sorular analiz edilerek betimsel bir alan araştırması yapılmıştır.
İlköğretim 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin derslerde uyguladıkları sınavlardaki soruların incelenmesi ile elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin bilgilerini uygulamaya aktarmada zorlandıkları söylenebilir.
4. 6. ve 8. Sınıf Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme bilgi düzeyleri arasında sınıf değişkeni açısından aralarında farklılık söz konusu değildir.
İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirmedeki bilgi düzeyleri ele alındığında, Eğitim Fakültesi mezunu öğretmenler lehine bir anlamlılık bulunmuştur.
İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme bilgi düzeylerine cinsiyetleri açısından bakıldığında, erkek ve kadın öğretmenler arasında herhangi bir farklılık söz konusu değildir.
İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme bilgi düzeylerine branşları açısından bakıldığında, Türkçe öğretmenleri lehine bir durum söz konusudur.
İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme bilgi düzeylerine kıdemleri açısından bakıldığında, 4-10 ve 11-15 kıdemli öğretmenler lehine bir durum söz konusudur.
İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme değerlendirme bilgi düzeylerine görev yaptıkları okul türü açısından bakıldığında, özel okulda görev yapan öğretmenler lehine bir durum söz konusudur.
Sonuç olarak, İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerinin ölçme değerlendirme ile ilgili konularda tam anlamıyla bilgi sahibi olmadıkları ve öğretmenlerin ölçme araçlarını doğru hazırlayıp uygulamaya aktarmada zorluk çektikleri söylenebilir.
İlköğretimin 4. 6. ve 8. sınıflarında Türkçe dersine giren öğretmenlerin ölçme With this research, it is aimed to introduce whether there is a distinction according to the levels of sufficiency of the teachers who attended Primary Schools Turkish Lessons with the class they attend, the faculty they graduated, gender, branch, seniority whether they attended the course and variables of school type.
In 2003-2004 Education Term, a descriptive field research was done by applying a performance test, formed of 29 questions prepared by the researcher, to 150 teachers who attend the Turkish Lessons of the Primary School 4 , 6 and 8 classes in Afyon and analyzing the questions that the teachers asked in exams.
It can not be stated a distiction between the sufficiency of measurement and evaluation and the sufficiency of applying knowledge of teachers who attend Turkish Lessons of 4 , 6 and 8 classes according to the class variable.
In the sufficiency of measurement evaluation, a situation in favor of the teachers who graduated from the Faculty of Education is stated. According to the sufficiency of applying their knowledge, a distinction among them cannot be stated.
When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation are examined according to the gender, a distinction between the male and female teachers is not stated. A distinction among them according to the sufficiency of applying their knowledge is not stated.
When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation are examined according to the branches, a situation in favor of the Turkish teachers is stated.
When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation are examined according to their seniority, a situation in favor of the teachers who has 4-10 and 11-15 seniority is stated. An important distinction among them according to their sufficiency of applying their knowledge is not stated.
When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation are examined according to whether they attended the course, a situation in favor of the teachers who attended course is stated. A distinction among them according to their sufficiency of applying their knowledge is not stated.
When the teachers levels of sufficiency of measurement and evaluation are examined according to the schools they work, a situation in favor of the teachers who work in a private school is stated. The sufficiencies of applying knowledge of the teachers who work in state schools are at the medium level.
As a result, it can be bring forward that the Turkish teachers do not have enough information about the topics related with the measurement, and evaluation, and their level of sufficiency is low at the application of the topics that they have information. It can be stated that the teachers have difficulties on transferring their knowledge to the application.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]