Eşme İlçesinde Eğitim-Çevre İlişkileri
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; Ege Bölgesi’nin, İç Batı Anadolu Bölümü’nde yer alan Uşak iline bağlı Eşme ilçesindeki eğitim-çevre ilişkilerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda belge taraması ve gözlem yöntemi kullanılmış, istatistiki bilgilerden faydalanılarak çalışma hazırlanmıştır.
Eşme ilçesinin coğrafi özellikleri ile eğitim ilişkileri kurulmaya çalışılarak elde edilen veriler, sebep ve sonuç ilişkileri ile açıklanmaya çalışılmıştır.
Yapılan araştırma sonucunda nüfus ve yerleşme özelliklerinin eğitim ile bağlantısı kurulmuş, nüfus ve yerleşmenin az olduğu yerlerde eğitim olanaklarının güçleştiği, sosyal ve ekonomik özelliklerin de buna paralel geliştiği sonucuna varılırken, coğrafi özelliklerin eğitim üzerinde doğrudan etkisinin bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde beşeri özelliklerin gelişmesi sonucunda eğitimin de gelişme göstereceği sonucu ortaya çıkmıştır. The main purpose o fthis researh is to enlighten the relations between education and the habitat of the society in the interior West Anatolian part of the Aegean region District of Eşme in Uşak. Due to this aim all of the parameters of the research have been evaluated by the observatory and statistical methods.
Topographical and demographic structures of Eşme district are the basic data inputs within the analysis.Cause and Effect relations and the cosquences of the different situations are expalined within the context.
Owing to effective parameters ,which are paralel to education level effected the education itself is influenced by the poverty and the regional revenue of the district highly related to demography, socio-economy and the topography.It is conclusive point of the research that human capabilities and cultural development should be improved by the better economic infrastructure and rectfying the habitat.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]