Sakarya İli’nde Eğitimin Dağılışı
Özet
Sakarya, Marmara Bölgesi’nin doğusunda yer almaktadır. Sakarya ile ilgili eğitim alanında detaylı bilimsel araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bunun sonucunda da araştırmalarda kaynak sıkıntısı çekilmektedir. Araştırmada 2004–2005 eğitim-öğretim yılında Sakarya İli’ndeki eğitim faaliyetleri nedensellik, sebep-sonuç, dağılım gibi bilimsel ilkeler dikkate alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. Sakarya İli’nde eğitimin gelişiminin incelendiği araştırmada, eğitim faaliyetlerinin ülke genelinde tarihi gelişimi de genel olarak ele alınmıştır. Sakarya’nın eğitim yapısı incelenirken basılı eserler, istatistikî veriler ve yerinde yapılan gözlemlerden yararlanılmıştır. 2004–2005 eğitim-öğretim yılı ilk ve ortaöğretim bilgi ve istatistikleri İl Milli Eğitim Müdürlüğünden; yükseköğretim bilgi ve istatistikleri ise Sakarya Üniversitesi’nden temin edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda Sakarya’da eğitimin istenilen ölçüde gelişmediği ancak hızlı bir gelişme sürecinde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada 17 Ağustos 1999 depreminin Sakarya İli’nin eğitimine etkisine de değinilmiştir. 8 yıllık zorunlu eğitim uygulaması, taşımalı eğitim ve deprem sonucunda Sakarya’da okul sayılarında azalmalar olsa da zamanla bu durum telafi edilmiş ve okul sayıları arttırılmıştır. Araştırma sahasının topografik yapısı ve kırsal yerleşmelerin fazla sayıda ve dağınık olması ilk ve ortaöğretimi olumsuz etkilemektedir. Sakarya is located in the east of Marmara Region. Scientific and detailed researches in the field of education about Sakarya is not sufficiently done. This situation causes lack of sources for further researches. In this research, the education activities in Sakarya in 2004 – 2005 term has been explained being considered some scientific concepts such as causality, reason – result and distribution. This research involves not only the analyse of the educational process of Sakarya, but also a general view on the historical process of the educational activities all around the country. Some sources such as printed works, statiscal datas and local observation were used while analysing the educational structure of Sakarya. Datas and statistics about primary and secondary education in 2004 – 2005 are collected from a local department of National Education Ministry; datas and statistics about academic education are collected from Sakarya University. This research shows us that process of education in Sakarya is not as much as wanted, however it is in a fast processing era. The effects of the earthquake in 1999, August 17, on education of Sakarya are also underlined in this research. Although the projects such as 8 years of obligatory education and transporting system, and earthquake caused a decrease in the quantity of the schools in Sakarya, it has been handled and the number of the schools has been increased. Topographic structure of the research area and the amount of the villages and the distances of these random located villages are affecting primary and secondary education negatively.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3342Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]