Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgün, Mustafa
dc.contributor.authorÜnal, Songül
dc.date.accessioned2015-03-26T07:57:17Z
dc.date.available2015-03-26T07:57:17Z
dc.date.issued2004
dc.date.submitted2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3343
dc.description.abstractYapılan araştırmada ilköğretimdeki sınıf öğretmenlerinin sözel iletişim becerilerinin öğrenciler tarafından algılanışı ve beklentileri incelenmiştir. Konu ile ilgili literatür taraması yapılmış ve teorik kısım oluşturulmuştur. İletişim hakkında genel bir bilgi verildikten sonra, kişiler arası iletişim ele alınmıştır. Kişiler arası iletişimde sözlü iletişime ağırlık verilerek araştırma yapılmış. Öğretmenlerin kullandıkları dil açısından sen dili ve ben dili araştırılmıştır. Sözel iletişimin sınıfta kullanım alanları olarak bilgi aktarımı, disiplin ve otorite, çatışma konuları ele alınmıştır. Sözel iletişim kurmada önemli olan öğrenci, öğretmen özellikleri ve öğretmen-öğrenci ilişkileri alınmış,bunların sözel iletişimi etkileme yönleri araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan 29 adet soruluk Likert tipi anket, 4. ve 5. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Anket Afyon il merkezinden 3, ilçe merkezinden 3 ve köy/kasabadan 3 olmak üzere 9 okulda uygulanmıştır. Öğretmenlerin sözel iletişim becerilerinin öğrencilerin algılamasında cinsiyet, sınıf kademesi, yerleşim yeri, mevcut gurubu, annenin öğrenim durumu, babanın öğrenim durumu değişkenleri ele alınmıştır. • Araştırmanın sonucunda, kız öğrencilerin öğretmenlerin sözel iletişim becerileri ile ilgili daha olumlu bir algılamaya sahip oldukları saptanmış. • Sınıf kademesi değişkenine göre 5. sınıf öğrencilerinin 4. sınıf öğrencilerine göre daha olumlu bir algılamaya sahip oldukları saptanmıştır. • Öğrencilerin yaşadıkları yer açısından şehir merkezindeki öğrencilerin, ilçe merkezi ve köy/kasabadaki öğrencilere göre daha olumlu algılamaya sahip oldukları saptanmıştır. • Sınıf mevcudu değişkenine mevcut sayısı 21-30 olan sınıfların, mevcut sayısı 9-20 ve 30-üstü olan sınıflara göre daha olumlu algılamaya sahip oldukları saptanmıştır. • Öğrencilerin babalarının öğrenim durumu açısından babası yüksekokul ve üniversite mezunu olanların daha olumlu algılamaya sahip oldukları saptanmıştır. • Öğrencilerin annelerinin öğrenim durumu ile ilgili algılamalarında annesi lise ve üniversite mezunu olanların daha olumlu bir algılamaya sahip oldukları saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study examines the perception of verbal communication skills of primary school teachers by their students. The first part focuses on theoretical aspects depending on an extensive literature review. In this part the basic means for communication among people has studied after giving some general information on communication, particularly on verbal communication. It also seeks to find which pronoun, you or I, the teachers prefer to use in their communication with the students. Teaching authority, discipline and conflict are chosen as the main areas in which verbal communication is used by teachers in the class. The relations between teachers and students, as well as their personal and vocational characteristics, are also examined for they are very important in making verbal communication. The study depends on Likert type survey which consists of 29 questions and is applied to the students in 4th and 5th classes. The number of participating students is 417, from 9 different schools, its 3 of which are located at the center of Afyon, 3 at districts and 3 at its villages. The survey lists sex, class level, residential area, the number of the students in the class, education level of their parents as the variables affecting the perception of verbal communication skills of the teacher by the students. The main findings of the study regarding verbal communication skills of teachers by their students can be given as follows: • Female students have a more perception than male students. • Similarly, the students in the 5th class level have o more perception than those in 4th class level. • The students living in city center have a more positive perception than those living in districts and villages. • The students in classes whit the number of 21-30 students have a more positive perception than those in classes whit 9-20 and 31-more students. • The students whose fathers are graduated from in college or university have the most positive perception. • Similarly the students whose mothers are graduated from high school or university have the most positive perception.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim Hakkındaen_US
dc.subjectLikert Tipi Anketen_US
dc.subjectSözel İletişimen_US
dc.titleİlköğretimdeki Sınıf Öğretmenlerinin Sözel İletişim Becerilerinin Öğrenciler Tarafından Algılanışıen_US
dc.title.alternativePerception of Verbal Communication Skills of Primary School Teachers by Their Studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster