dc.contributor.advisor | Şişman, Adnan | |
dc.contributor.author | Akçay, Mutlu | |
dc.date.accessioned | 2015-03-26T08:00:39Z | |
dc.date.available | 2015-03-26T08:00:39Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3345 | |
dc.description.abstract | Uşak, Ege Bölgesi’nin İç Batı Anadolu bölümünde yer almaktadır. Şehir ile ilgili olarak yükseköğretim alanında daha önce bilimsel bir araştırma yapılmamış olması, bir Uşaklı olarak araştırmanın temel amacı olmuştur.
Araştırmada Uşak’taki yüksek öğretim faaliyetleri nedensellik, dağılım vs. gibi ilkeler dikkate alınarak açıklanmaya çalışılmış ayrıca yüksek öğretimin her aşamasındaki gelişimi incelenmiştir. Özellikle 2004 yılındaki fakülte ve yüksekokulların öğrenci ve akademik personel potansiyelleri, yıllara göre öğrenci ve akademik personellerdeki artışlar incelenmeye çalışılmıştır.
Şehrin yüksek öğretiminin yapısı incelenirken basılı kaynaklardan ve kitaplardan fazla yararlanılamamıştır. Sebebi ise daha önce bu konu hakkında hiçbir araştırma yapılmamış olunması ve buna bağlı olarak da herhangi kaynakçanın mevcut olmamasıdır. İstatistik verilere, Uşak ili sınırlarındaki tüm fakülte ve yüksekokullar bizzat tek tek gezilerek ulaşılmıştır.
Sonuç olarak ise Uşak’taki fakülte ve yüksekokulların zor şartlar altında, özveriler gerektiren çabalar sonucu açılabildiğini ve bu çabaların sonuçsuz kalmayarak 12 yıl içersinde üniversite kapasitesine ulaşabildiğini ve artık Uşak ilinin de bağımsız bir üniversiteyi hak ettiğini söylemek yerinde olacaktır. | en_US |
dc.description.abstract | Uşak is located in the inner western part of Aegean Region. Being a resident of Uşak,not having any scientific investigation about this city in higher education until now is the main reason of my choice of this topic.
In this investigation the higher education in Uşak is tried to be explained in terms of causality, distribution etc... Also, the development of them in higher education is examined or analyzed. Especially, the potential of students and academic personals in 2004 and the increase in the number of students and academic personals are tried to be investigated.
While examining the properties and construction of higher education, the books and printed resources can not be used because of the limited of investigation.
The statistical datas are obtained by visiting and searching all the faculties and high education schools in Uşak one by one.
As a result,since the faculties and academies was constructed with difficulties and it was required high sacrifice and high effort , in 11 years period the quality of these faculties reached to the quality of the university. According to these, we can say that Uşak deserves an independent university. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Uşak | en_US |
dc.subject | Yükseköğretim | en_US |
dc.subject | Öğrenci | en_US |
dc.title | Uşak’ta Yüksek Öğretim Faaliyetler ve Başlıca Sorunları | en_US |
dc.title.alternative | The Main Activities of Higher Education and Their Problems in Uşak | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |