Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzav, Lütfi
dc.contributor.authorDalkılıç, Nihat
dc.date.accessioned2015-03-26T08:04:56Z
dc.date.available2015-03-26T08:04:56Z
dc.date.issued2005
dc.date.submitted2005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3346
dc.description.abstractİdari açıdan bağlı olduğu Afyonkarahisar ilinin 29 km. güneyinde bulunan ve 1182 km² yüzölçümüne sahip olan Şuhut ilçesi, Ege Bölgesi’nin İç Batı Anadolu Bölümü’nde yer almaktadır. 1946 yılında ilçe merkezi olduktan sonra hızla nüfusu artan Şuhut’ta, eğitimin dağılımını inceleyen bilimsel bir araştırma yapılmamıştır. Sahanın çalışma alanı olarak seçilmesinde bu durum etkili olmuştur. Şuhut ilçesindeki eğitim faaliyetleri araştırılırken konunun genel yapısını ilgilendiren çalışmalar gözden geçirilmiştir. Araştırmada coğrafi düşüncenin esas yöntemlerinden birisi olan yerinde gözlem metodu kullanılmıştır. Dağılım-mekan-insan ilişkilerine bağlı kalınarak eğitim faaliyetleri açıklanmaya çalışılmıştır. İlçede eğitimin tarihi gelişimi, veri yetersizliği nedeniyle Afyonkarahisar ilinin eğitim tarihi dikkate alınarak hazırlanmıştır. Eğitim-öğretime ait veriler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve ilçede yer alan okullardan temin edilmiştir. Cumhuriyetten sonra kayıtlar tutulmasına rağmen, sağlıklı veriler ancak son 15 yıl ile sınırlıdır. Okul, öğrenci, öğretmen sayıları ile nüfusun artışı dikkate alındığında 1990-2004 yılları arasındaki veriler Şuhut’ta eğitimin dağılımını ortaya çıkarmaktadır. 1990-2004 yılları arasındaki eğitim-öğretim faaliyetlerine ait bilgi ve istatistikler nedensellik, sebep-sonuç, dağılım ilkeleri doğrultusunda açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda Şuhut ilçesinde eğitimin yeterince gelişmediği görülmüştür. Sekiz yıllık zorunlu eğitimin ardından özellikle kırsal yerleşmelerde ortaöğretime geçişlerin düştüğü belirlenmiştir. Araştırma sahasında köy yerleşmelerinin dağınık ve ortaöğretim kurumlarının kırsal yerleşmelere yakın olmaması ortaöğretime talebi azaltmaktadır. Taşımalı eğitim ve birleştirilmiş sınıf uygulaması, köylerin eğitim ihtiyacını karşılayamamaktadır. İlçe eğitim kurumları öğrencilerin sosyal ihtiyaçlarına yeterince cevap verememektedir. Araştırma sahasının il merkezine yakın olması, ilçeden il merkezine öğrenci gidişine neden olmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe district Şuhut, located in 29 km’s south of AfyonkarahisarŞuhut is administratively bounded to and which has 1182 km² of area measurement, is located in west Interior Part of Egean Region. In Şuhut, of which population has increased after it became a district in the that examine the distribution of education haven’t made. This condition was effective for this field’s chosen for studying area. While the education activities were being examined, the studies made before were glanad over.İn the investigation, done in the main place observation method which is one of main methods of geographical idea was used. Education activites were being tried to explain by being dependent to the distribution place human relation. In the district, historical developmant of education was prepared by taking account of the education history of the city Afyonkarahisar, because of inefficiency of data. Datas belong to education system were gained from the Directory of Education and from the schools of the district. Although registrations were made after declaration of Turkish Republic, healthy datas are restricted only in 15 years. As the numbers of schools, students and teachers and the increasement of population are considered,datas between 1990-2004 revealed the education distribution in Şuhut. Datas and statistics belong to education system activities between 1990-2004 were tried to be expalined through causality, reason result, and distribution principles. Art the end of the investigation, it was noticed that in Şuhut, education hadn’t developed sufficiently. After the eight yeared obligatory education, especially in rural settlements, it has been determined that the transition to secondary education were decreased. In investigations field, being untidy of settlements and being close of secondary education institutions to rural settlement areas, are decreasing the demand to secondary education. Education done by transporting and practice of connected classes, are not able to support education necessity of villages. District’s education institues cannot support the student’s social necessities. Being close of investigation field to city centre, is causing student’s going to city centre from the districten_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectDağılımen_US
dc.titleŞuhut İlçesin’de Eğitimin Dağılımıen_US
dc.title.alternativeThe Dispersion of Education in Şuhuten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster