Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGünbayı, İlhan
dc.contributor.authorAkdeniz, Celal
dc.date.accessioned2015-03-26T08:54:03Z
dc.date.available2015-03-26T08:54:03Z
dc.date.issued2003
dc.date.submitted2003
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3356
dc.description.abstractBu çalışma temelde öğrenen organizasyonlar kavramı üzerine kurulmuştur. Bu araştırmada ilköğretim okulu sınıf ve branş öğretmenlerinin “öğrenen örgüt” yaklaşımına ilişkin algıları belirlenmiştir. Araştırma bulguları iki kısımda incelenmiştir. 1. Kısımda; okullarımızdaki görevli öğretmenlerimizin demografik yapıları, 2. Kısımda; bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki varyans analizleri, tukey testleri ve anket maddelerine göre öğretmenlerimizin öğrenen örgüt yaklaşımına ilişkin algıları incelenmiştir. Araştırma sonunda; gerek sınıf gerekse branş öğretmenlerimizin öğrenen örgüt yaklaşımını ortalama düzeyde (vasat) algıladıkları görülmüştür. Sınıf ve branş öğretmenlerimizin öğrenen örgüt yaklaşımına anlamlı düzeyde farklılık sergilemedikleri tespit edilmiştir. Bir diğer önemli bulgu, fakülte mezunlarının beklenen algı düzeyini sergilememiş olmalarıdır. Bu tez ayrıca, öğrenen organizasyonlar kavramının organizasyonlarca kullanımı amacıyla yapılacak çalışmalara yardımcı olmayı hedeflemektedir.en_US
dc.description.abstractThis study is primarily based on the concept of learning organization. In this study compulsory school teachers’ views on learning organizations were assessed. The findings of this study were scrutinized under two sub-leadings 1. The demografic pecularities of the teachers in compulsory education 2. T-test for equdity of means, analysis of variance and tukey tests for the views of teachers belongings to various sub-groups and Compulsory school teachers’ views according to the items in the questionnaire. In the end of this study, both primary and junior high school teachers’ scored medium in their views on learning organizations. There were no really difference in the scores of teacher on learning organizations. One another important finding was that the teachers who were graduate of B.A or B.S. scored less than expected. Additionally, this study aimed to contribute to the studies to be done on the concept of learning organizations in the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenen Örgüten_US
dc.subjectÖğrenen Okulen_US
dc.titleİlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrenen Organizasyon Yaklaşımına İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeCompulsory School Teachers’ Views on Learning Organizationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.authoridTR188386en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster