Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorŞahin, Aybike
dc.date.accessioned2015-03-26T09:19:21Z
dc.date.available2015-03-26T09:19:21Z
dc.date.issued2004
dc.date.submitted2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3363
dc.description.abstractTarama modelindeki bu araştırma; üç aylık yaz tatilinin ilköğretim I.kademe öğrencilerinin Türkçe ve Matematik derslerinde öğrendiklerini etkileyip etkilemediğini ve öğrenme kayıplarının “cinsiyet, sınıf, tatili geçirme biçimi, ailelerin sosyo-ekonomik düzeyi” değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. 2002-2003 eğitim ve öğretim yılının sonunda ve 2003-2004 eğitim ve öğretim yılının başında olmak üzere; ön test-son test olarak Afyon il merkezinde ilköğretim I. kademesinde 2. sınıf ve 3. sınıfta okuyan 580 öğrenciye, araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan 25 tane Türkçe, 25 tane de Matematik dersiyle ilgili sorulardan oluşan testler uygulanmıştır. Bu araştırmanın bulgularına dayanılarak ulaşılan sonuçlar şöyle özetlenebilir: Öğrencilerin üç aylık tatil öncesi ve sonrası öğrenme düzeyleri birbirinden farklı olup, tatil sonrası öğrenme kaybının oluştuğu ve 2. ve 3. sınıf Matematik dersinde, Türkçe dersinden daha fazla öğrenme kaybının olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetlerinin, öğrenme kaybı üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı bulunmuştur. Öğrencilerin bulundukları sınıf seviyesi açısından öğrenme kayıplarında, 3. sınıf öğrencilerinde 2. sınıf öğrencilerinden daha fazla bir öğrenme kaybının olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin tatili geçirme biçimleri açısından; ev işlerinde aileye yardım etmenin Matematik dersinde ki öğrenme kaybı üzerinde etkisinin daha çok olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin ailelerinin sosyo-ekonomik düzeyi açısından; babanın mesleğinin Matematik dersinde ki öğrenme kaybı üzerinde ve evde kitaplık bulunmasının da Türkçe dersinde öğrenme kayıpları üzerinde daha çok etkisinin olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThis survery model research was maden to expose that; whether three month summer holiday effects what the students at first degree learned, and whether the learning losses show meaningful differences from “Sexuality, class, style of holiday and place of holiday, families social–economical level..” At the end of 2002–2003 education and instruction year and at the beginning of 2003-2004 education and instruction year, tests were carried out as a first test-last test which were composed of 25 guestions about Turkish Lesson and 25 guestions about Mathematics, to the 580 students attending to 2. and 3. class at the first degree of elementary education at Afyon province center . The results, which were reached by basing on this research findings, can be summarzed like this : It’s been found that student’s level of learing is different before and after holiday loss of learning appears and in the Mathematics lesson of 2. and 3. grade, more loss appears than Turkısh lessons. It’s been found that genders of students are of no ımportance on loss of learning. It’s has been found that more learning losses observed in the 3. grade students than 2. grade students if consideration is mode judgıng from grade levels. It has been found that helping the family with the housework at home is more affactive on loss of learning in Mathematics lessons, judgıng from the way how students spend theır holidays.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçeen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.titleİlköğretimde Tatil Sonrası Öğrenme Kayıplarıen_US
dc.title.alternativeLearning Losses After Holıday at Elemantary Educationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster