Çivril İlçesi’nde Eğitim Coğrafya İlişkisi
Özet
Eğitimin kalitesini yükseltmek ve eğitimde başarıyı artırmak istiyorsak öncelikle eğitim kriterlerinin belirlenmesi gerekir. Bu kriterlerin belirlenmesinde temel oluşturacak olan değişken, coğrafyadır. Coğrafi faktörler ile eğitim seviyesi ve eğitimin dağılımı oldukça ilişkili bir durumdur. Bu husus doğrultusunda araştırmanın amacı Çivril İlçesi’nde eğitim coğrafya ilişkisini saptamak ve geliştirici öneriler sunmaktır.
Çalışma esnasında coğrafyanın dağılım, bağlantı ve nedensellik ilkeleri dikkate alınmıştır
Yapılan çalışmalar sonrasında coğrafya ile eğitim arasında anlamlı bir ilişki ortaya konulamamıştır. Yani elde edilen veriler değişken olduğundan, eğitim ile coğrafya ilişkisi anlamında genel kanılar üretmenin güvenilir olmayacağı tespit edilmiştir.
Elde edilen bütün veriler doğrultusunda coğrafyanın eğitim üzerinde kimi zaman olumlu, kimi zaman ise olumsuz sonuçlar ortaya çıkardığı saptanmıştır. If we want to increase the education guality and the success of the education, we must consider the education criterias. The thing which considers the fundemantals of this criteria is variety of geography.
It is noticed in this work that dispersion of geography, connection and the disciphines of reason-result theory.
According to researches, we cannot find as a meaningful reartlenship between geography and education As a result of the difference of datas, we cannot be noticed that the relationship between geography and education is reiable.
It is noticed according to gained dates; geography affects education sometimes pasitively, sometimes negatively.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3374Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]