Ulubey İlçesinde Eğitim-Çevre İlişkisi
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı; Ege Bölgesi’nin, İç Batı Anadolu Bölümü’nde yer alan Uşak iline bağlı Ulubey ilçesindeki eğitim-çevre ilişkilerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda belge taraması ve gözlem yöntemi kullanılmış, istatistikî bilgilerden faydalanılarak çalışma hazırlanmıştır.
Yapılan araştırmalar sonucunda, çevresel koşulların sosyal, ekonomik ve kültürel yapıyı etkilediği, bu etkileşimin eğitim faaliyetlerine yansıdığı tespit edilmiştir. Kırsal yerleşmelerin kent merkezine olan uzaklığı, coğrafi konumu, yeryüzü şekilleri eğitim hayatı üzerine doğrudan etki yapmaktadır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde kırsal yerleşmelere yönelik eğitim programlarının hazırlanmasına ışık tutabilecektir. The basic aim of this research is to state the relationship between education and enviroment in Ulubey, the district of Uşak which is situated in interior part of Anatolia. According to this aim; document researching and obsevation methods have bee used and of the studies have been resulted in the light of statistical informations.
The consequence of the expolorations; it was proved that the enviromental conditions affect the social, economical and cultural state of the people and it was ascertained that this interaction also reflects educational situations. The distance of the rural settlements to the city centre; their geographical placement and the geographical formations directly affect the educational situatins. After the expoloration results are evaluated, the preparaton of the educational programs for the rural settlements will be clarified.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]