Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDuban, Nil
dc.contributor.authorHalacı, Güneş
dc.date.accessioned2015-03-26T11:57:33Z
dc.date.available2015-03-26T11:57:33Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3385
dc.description.abstractİlköğretim 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji öğretim programında öğretmenler tarafından kullanılması önerilen alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerinden biri olan yapılandırılmış gridlerin kullanımına, kullanımı sırasında karşılaşılan sorunlara ve bunları gidermek için alınabilecek önlemlere ilişkin öğretmen görüşlerini almanın alana katkı getireceği düşünülmüştür. Bu bağlamda, araştırmanın amacı yapılandırılmış grid tekniği ile ilgili sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşlerini almaktır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler görüşme türlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme kullanılmış, araştırmadaki katılımcıların seçiminde yüksek, orta ve düşük sosyo-ekonomik düzeydeki okullarda çalışıyor olmaları temel ölçüt olarak belirlenmiştir. Araştırmacı ve araştırmacı dışında bir alan uzmanının birbirinden bağımsız olarak yaptığı analizdeki kodlamalar karşılaştırılmış ve Miles and Huberman’ın güvenirlik formülü kullanılarak çalışmanın güvenirliği % 92 olarak hesaplanmıştır. Elde edilen tema, alt tema ve kategoriler tablolar halinde sınıflandırılmış ve katılımcıların görüşlerinden doğrudan alıntılar yapılarak sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarından bazıları şunlardır: Sınıf öğretmenleri yapılandırılmış grid tekniğinin eğlenceli ve yararlı olduğunu, derse olumlu tutum geliştirdiğini, kalıcı öğrenmeyi sağladığını, kavramayı kolaylaştırdığını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin çoğu yapılandırılmış grid tekniğini hazırlamayı zor bulduğunu ve yapılandırılmış grid konusunda kendilerini yetersiz bulduklarını belirtmiştir. Öğrenciler yapılandırılmış gridi zevkli, daha iyi öğrenmeyi sağlayan, kalıcı öğrenmeyi sağlayan, başarıyı yükselten, kolaylık sağlayan bir teknik olarak ifade etmişlerdir. Öğrencilerden birkaçı yapılandırılmış grid tekniği uygulandıktan sonra öğretmenlerinin dönüt verdiğini, öğrencilerden çoğu ise öğretmenlerinin dönüt vermediklerini ifade etmişlerdir. Öğrenciler yapılandırılmış grid tekniğini en çok Sosyal Bilgiler dersinde kullanmak istediklerini belirtmişlerdir.
dc.description.abstractIn science and technology curriculum of 4th and 5th grades, structural communication grid is one of the alternative assessment-evaluation techniques suggested by teachers. Therefore, there is a growing need to interview with teachers and students about the use of grids, problems in the use of them, and precautions to compensate these problems. In this sense, the study aims to investigate the opinions of primary school teachers and their students regarding to the use of structural communication grids. In this study, interviewing was used as a qualitative method. The data were gathered through semi-structured interview technique and the interviews were audiotaped. Criteria sampling method, being a purposive sampling method, was used. The researcher and a field expert performed analysis independently and the codes found as the result of analyses were compared. The reliability of the study was found %92 by using the formula of Miles and Huberman. The theme, subtheme and categories gained from the content analysis were classified through tables and they were presented giving citations from the opinions of participants. It was concluded from the study (1) that primary school teachers and students found structural communication grid technique beneficial and enjoyable, (2) structural communication grids developed positive attitudes, and (3) structural communication grids provided meaningful learning and retention. The teachers also specified that most of primary teachers considered the preparation of structural communication grids difficult or teachers felt themselves insufficient to prepare them. Students describe the structural communication grid as enjoying, providing permenant learning, raising success and providing effortlessness. Some of the students state that teachers give feedback after practice but many students do not state as same way. Students also state that they want to use structural communication grid in social science lessons more.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen ve Teknoloji Dersien_US
dc.subjectAlternatif Değerlendirmeen_US
dc.subjectYapılandırılmış Griden_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Yapılandırılmış Grid Tekniğine İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe Opinions of Primary School Teachers and Students Regarding to the Structural Communication Grid Techniqueen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı İlköğretim Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster