• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • AKÜ Yayınları
  • AKÜ Dergileri
  • Sosyal Bilimler Dergisi
  • 2004
  • Cilt 6 : Sayı 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Rektörlüğe Bağlı Birimler
  • AKÜ Yayınları
  • AKÜ Dergileri
  • Sosyal Bilimler Dergisi
  • 2004
  • Cilt 6 : Sayı 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Web Tabanlı İşbirliğine Dayalı Öğrenim: Öğrenme İçin Sosyal Etkileşim

Thumbnail

View/Open

Makale Dosyası (140.8Kb)

Date

2004

Author

Acun, İsmail

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu makale web tabanlı (ve bilgisayar destekli) işbirliğine dayalı öğrenme üzerine bir incelemedir. Eğitim kuramları işbirliğine dayalı öğrenmenin neden önemli olduğuna dair bilgiyi bize sağlamıştır. Birçok araştırmacı işbirliğine dayalı öğrenim sayesinde öğrencilerin öğrenmelerinin geliştiğini ve üst seviyede düşünme becerisine ulaştıklarını vurgulamıştır. İşbirliğine dayalı öğrenimde anahtar konular; sosyal etkileşim, yetişkin ve akran desteği ile dildir. Bilgisayar ve internet, işbirliğine dayalı eğitim uygulamalarına yeni bir boyut kazandırmıştır. Dolayısıyla bu makale, eğitim kuramları kaynaklı teknoloji kullanan, işbirliğine dayalı öğrenim uygulamalarına sosyal etkileşim, dil ve konuşmaya özel bir önem vererek, literatürü eleştirel bir şekilde incelemektedir. Sosyal yapılandırmacı (social constructivist) yaklaşım çerçevesinde işbirliğine dayalı eğitim tartışması yapılacaktır. İşbirliğine dayalı öğrenimin ve teknoloji kullanılan işbirliğine dayalı ortamlarda ortaya çıkabilecek sorular da bu makaleye dahil edilmiştir.
 
This paper presents a literature review on web-based (and computersupported) collaborative learning. Theories of learning have provided the knowledge of reasons for collaborative learning. Many researchers have emphasized that through social interaction in collaborative learning students are able to develop higher order thinking skills and enhanced learning. The key issues emerged in collaborative learning research are social interaction, adult and peer support, and language acts. New technologies, the computer and the Internet, have also brought about new dimensions to the traditional collaborative learning applications. Therefore, this paper tries to critically review the literature on applications of collaborative learning with new technologies derived from learning theories with a particular attention to interaction, language acts and chat. Social constructivist approach is at the core of the discussion in this paper. it also contains critics' views on disadvantages of collaborative learning in general, and computer involvement in collaborative learning.
 

Source

Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

6

Issue

2

URI

http://hdl.handle.net/11630/3387

Collections

  • Cilt 6 : Sayı 2 [18]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@AKÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeCitationInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeCitationInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Afyon Kocatepe University || OAI-PMH ||

Afyon Kocatepe University Library, Afyon, Turkey
If you find any errors in content please report us

Creative Commons License
Afyon Kocatepe University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@AKÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.