Ortaokul Öğrencilerinin 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programındaki Değerleri Kazanma Düzeyleri (Afyonkarahisar İli Örneği)
Abstract
Tarama modelindeki bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin 5. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan değerleri ne düzeyde kazandıklarını belirlemektir. Veriler, 2012-2013 Eğitim-Öğretim Yılında Afyonkarahisar merkez ve merkeze bağlı köylerdeki ortaokullardan rassal seçilmiş 785 ortaokul öğrencisinden “5. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğrenci Anketi” (Yiğittir, 2009) ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel ve kestirisel istatistikler kullanılmıştır. Ortaokul öğrencilerinin en yüksek düzeyde kazandıkları değer, “Tarihsel Mirasa Duyarlılık” iken en düşük düzeyde kazandıkları değer ise “Doğal Çevreye Duyarlılık”tır. Ortaokul öğrencilerinin değerleri kazanma düzeyleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılaşmaz iken babanın öğrenim düzeyine göre anlamlı farklılaşmaktadır (Tarihsel Mirasa Duyarlılık değeri hariç). The purpose of this survey study is to determine middle school students' attainment levels of the values in the fifth grade social studies curriculum. Data were collected in the 2012-13 academic year from randomly selected 785 middle school students from primary schools located in Afyonkarahisar through the "Fifth Grade Social Studies Student Survey" developed by Yigittir (2009). Descriptive and inferential statistics were employed to analyze the data. Results indicate that the value middle school students attain at the highest level is sensitivity to historical heritage while it is sensitivity to natural environment which is attained at the lowest level. Furthermore, middle school students' attainment levels of values in the fifth grade social studies curriculum do not differ on their gender while they (except of sensitivity to historical heritage) differ on their paternal level of education.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]