dc.contributor.advisor | Gazel, Ahmet Ali | |
dc.contributor.author | Yazıcı, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2015-03-26T13:29:43Z | |
dc.date.available | 2015-03-26T13:29:43Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3397 | |
dc.description.abstract | Çalışma, tarih öğretiminde bir materyal olarak kabul edilen belgesellerin öğretmen adaylarının görüşlerinden hareket edilerek değerlendirilmesi amacı ile hazırlanmıştır. Araştırma öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesine yönelik olarak, 43 anket maddesinden oluşturulan betimsel bir çalışmadır. Önermeler, belgesellerin nitelikleri ile ilgili, belgesellerin tarih öğretiminde kullanılması ile ilgili ve belgesellerin tarih öğretiminde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının tutumları ile ilgili olmak üzere toplam üç bölümden oluşturulmuştur. Anket önermeleri, cinsiyet, fakültedeki bölüm, mezun olunan lise türü, anne-baba eğitim durumu, belgeselin ilk seyredildiği yer, belgeselin konusu ve belgesel seyretme sıklığı değişkenlerine bağlı olarak incelenmiştir.
Öğretmen adayları ders kitabının dışında da bir öğretme etkinliği olarak belgesellerin kullanılabilirliğine olumlu görüş bildirmişlerdir. | en_US |
dc.description.abstract | The study has been prepared for the documentaries that are accepted as a material in teaching history to be evaluated by learning on teacher candidates’ opinions. The research is a descriptive study consisting of 43 survey articles in order to examine teacher candidates’ opinions. Hypothesis is formed in totally three parts: in terms of the qualities of the documentaries, in terms of using the documentaries in history teaching and in terms of the attitudes of teacher candidates related to using the documentaries in history teaching. The survey hypothesis has been examined related to the variables of genre, faculty department, the type of graduated high school, educational background of the parents, the place where the documentary was first watched and the frequency of watching a documentary. The teacher candidates have given positive opinions on usability of the documentaries as a teaching activity beside the class book.
Consequently, it has been accepted by learning on the opinions that the documentaries can be used as an alternative source beside the book and the teacher that are the most important expression elements | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Meteryal | en_US |
dc.subject | Öğretmen Adayları | en_US |
dc.subject | Belgesel | en_US |
dc.subject | Görsel Öğrenme | en_US |
dc.title | Belgesel Destekli Tarih Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of Documentary Aided History Teaching According to Students’ Opinions | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |