Üniversite Öğrencilerinin Güç Mesafesi ve Belirsizlikten Kaçınma Algıları Üzerine Bir Araştırma
Abstract
Kültürler arasında var olduğu ileri sürülen farklılaşmanın
boyutlarından olan güç mesafesi ve belirsizlikten kaçınma özelliklerinin
üniversite öğrencileri tarafından nasıl algılandığının belirlenmesi bu
araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın konusu üniversite
öğrencilerinin güç mesafesi ve belirsizlikten kaçınma kültürel özellikleri
hakkındaki görüşlerini belirlemektir.
Araştırma tarama modelindedir. Araştırma Giresun Eğitim Fakültesi
Sınıf öğretmenliği üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır.
Araştırma evreninden basit rastlantısal yöntemle örneklem alınarak 203
öğretmen adayına anket uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesi aritmetik
ortalamalar ile yapılmış, ilişki çözümlemelerinde bağımsız t-testi, pearson
momentler korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda
öğretmen adaylarının belirsizlikten kaçınma düzeyleri “çok” düzeyinde, güç
mesafesi değerleri ise “orta” düzeyde bulunmuştur. Kız öğrencilerin
belirsizlikten kaçınma değerleri erkek öğrencilerden yüksek, erkek
öğrencilerin ise güç mesafesine yönelik değerleri kız öğrencilere nazaran
daha yüksektir. Belirsizlikten kaçınma ve güç mesafesi boyutları arasında
olumlu bir ilişki vardır. Araştırma bulguları daha önceden bu konuda yurt
içinde ve yurt dışında yapılan araştırma bulgularını desteklemektedir. The purpose of this study is to examine how power distance and
uncertainty avoidance which are dimensions of differences thought to exist
among cultures are being perceived by university students. It is a descriptive
study. Research has been conducted on third and fourth class students in Education Faculty of Giresun in Turkey. The questionnaire has been applied
to 203 teacher candidates who have been chosen randomly. In data analyzing
arithmetical means, in relationship analyzing independent t-test and pearson
moments correlation coefficient are used. At the end of the study teacher
candidates’ level of uncertainty avoidance has been found out to be “high”,
and power distance rate “middle”. Female students’ level of uncertainty
avoidance is more than that of male students and male students’ rates about
power distance are more than the female students. There is positive
correlation between uncertainty avoidance and power distance dimension.
The results of the research support the previous researches.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
6Issue
2Collections
- Cilt 6 : Sayı 2 [18]