Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTerzi, Ali Rıza
dc.date2015-03-26
dc.date.accessioned2015-03-26T14:22:31Z
dc.date.available2015-03-26T14:22:31Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3407
dc.description.abstractKültürler arasında var olduğu ileri sürülen farklılaşmanın boyutlarından olan güç mesafesi ve belirsizlikten kaçınma özelliklerinin üniversite öğrencileri tarafından nasıl algılandığının belirlenmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın konusu üniversite öğrencilerinin güç mesafesi ve belirsizlikten kaçınma kültürel özellikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırma Giresun Eğitim Fakültesi Sınıf öğretmenliği üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırma evreninden basit rastlantısal yöntemle örneklem alınarak 203 öğretmen adayına anket uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesi aritmetik ortalamalar ile yapılmış, ilişki çözümlemelerinde bağımsız t-testi, pearson momentler korelasyon katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının belirsizlikten kaçınma düzeyleri “çok” düzeyinde, güç mesafesi değerleri ise “orta” düzeyde bulunmuştur. Kız öğrencilerin belirsizlikten kaçınma değerleri erkek öğrencilerden yüksek, erkek öğrencilerin ise güç mesafesine yönelik değerleri kız öğrencilere nazaran daha yüksektir. Belirsizlikten kaçınma ve güç mesafesi boyutları arasında olumlu bir ilişki vardır. Araştırma bulguları daha önceden bu konuda yurt içinde ve yurt dışında yapılan araştırma bulgularını desteklemektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine how power distance and uncertainty avoidance which are dimensions of differences thought to exist among cultures are being perceived by university students. It is a descriptive study. Research has been conducted on third and fourth class students in Education Faculty of Giresun in Turkey. The questionnaire has been applied to 203 teacher candidates who have been chosen randomly. In data analyzing arithmetical means, in relationship analyzing independent t-test and pearson moments correlation coefficient are used. At the end of the study teacher candidates’ level of uncertainty avoidance has been found out to be “high”, and power distance rate “middle”. Female students’ level of uncertainty avoidance is more than that of male students and male students’ rates about power distance are more than the female students. There is positive correlation between uncertainty avoidance and power distance dimension. The results of the research support the previous researches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUlusal Kültüren_US
dc.subjectÖrgüt Kültürüen_US
dc.subjectOkul Kültürüen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin Güç Mesafesi ve Belirsizlikten Kaçınma Algıları Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Research on Power Distance and Uncertainty Avoidance of University Students Perceptionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentBalıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster