Bazı Değişkenler Açısından Türkçe Dersinde Okuduğunu Anlama
Abstract
Bu araştırma; ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde
okuduğunu anlama becerisi hedef davranışların gerçekleşme düzeylerini
belirlemek amacıyla, toplam 9 okulda 997 öğrenci üzerinde yapılmıştır.
Veriler kişisel bilgi toplama formunu içeren anket ve okuduğunu anlama
testinden elde edilen puanlarla toplanmıştır.
Araştırma sonucunda, okuduğunu anlama becerisi hedef davranışların
gerçekleşme düzeyinin, özel okullarda, resmi okullara oranla daha yüksek
olduğu bulunmuştur.
Beşinci sınıf Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisi hedef
davranışların gerçekleşme düzeyi, erken yaş grupları açısından, özel ders
alan veya dershaneye giden öğrenciler açısından, kendilerine ait bir çalışma
odasının olmasından, anne ve babanın eğitim düzeyinin yüksek olmasıyla ve
aile gelir seviyesinin iyi olmasından olumlu olarak etkilenmekte, ailenin tek
çocuğu olması olumsuz etkilemekte, cinsiyetin ise bir etkisi olmamaktadır. The study was conducted on 997 students in 9 schools in order to get
data about the realization levels of target behaviors as to the comprehension
skills of 5th grade students in Turkish classes. The data were obtained
through the final points from a questionnaire which also included a personal
information form and a comprehension test. As a result of the study, it was found out that the realization levels of
target behaviors as to the comprehension skills of the 5th grade students
were higher in private schools than in state schools.
The realization levels of target behaviors as to the comprehension
skills of the 5th grade students were positively affected from early age
groups, in terms of the students taking private lessons and/or attending
private schools, in terms of the students who had their own study or not, in
terms of the education levels of the student’s parents and in terms of the high
income of the family, while being the only child in the family affected the
realization levels negatively. Sex was not an influencing factor.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
6Issue
2Collections
- Cilt 6 : Sayı 2 [18]