Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAnılan, Hüseyin
dc.date2015-03-26
dc.date.accessioned2015-03-26T15:11:23Z
dc.date.available2015-03-26T15:11:23Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3414
dc.description.abstractBu araştırma; ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisi hedef davranışların gerçekleşme düzeylerini belirlemek amacıyla, toplam 9 okulda 997 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Veriler kişisel bilgi toplama formunu içeren anket ve okuduğunu anlama testinden elde edilen puanlarla toplanmıştır. Araştırma sonucunda, okuduğunu anlama becerisi hedef davranışların gerçekleşme düzeyinin, özel okullarda, resmi okullara oranla daha yüksek olduğu bulunmuştur. Beşinci sınıf Türkçe dersinde okuduğunu anlama becerisi hedef davranışların gerçekleşme düzeyi, erken yaş grupları açısından, özel ders alan veya dershaneye giden öğrenciler açısından, kendilerine ait bir çalışma odasının olmasından, anne ve babanın eğitim düzeyinin yüksek olmasıyla ve aile gelir seviyesinin iyi olmasından olumlu olarak etkilenmekte, ailenin tek çocuğu olması olumsuz etkilemekte, cinsiyetin ise bir etkisi olmamaktadır.en_US
dc.description.abstractThe study was conducted on 997 students in 9 schools in order to get data about the realization levels of target behaviors as to the comprehension skills of 5th grade students in Turkish classes. The data were obtained through the final points from a questionnaire which also included a personal information form and a comprehension test.en_US
dc.description.abstractAs a result of the study, it was found out that the realization levels of target behaviors as to the comprehension skills of the 5th grade students were higher in private schools than in state schools. The realization levels of target behaviors as to the comprehension skills of the 5th grade students were positively affected from early age groups, in terms of the students taking private lessons and/or attending private schools, in terms of the students who had their own study or not, in terms of the education levels of the student’s parents and in terms of the high income of the family, while being the only child in the family affected the realization levels negatively. Sex was not an influencing factor.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuduğunu Anlamaen_US
dc.subjectTürkçeen_US
dc.subjectBazı Değişkenleren_US
dc.titleBazı Değişkenler Açısından Türkçe Dersinde Okuduğunu Anlamaen_US
dc.title.alternativeComprehensive Skills in Turkish Course in Point of View Some Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentOsmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster