dc.contributor.advisor | Tutsak, Sadiye | |
dc.contributor.author | Yüce, Caner | |
dc.date.accessioned | 2015-03-27T09:54:52Z | |
dc.date.available | 2015-03-27T09:54:52Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3450 | |
dc.description.abstract | Mustafa Kemal kurduğu Yeni Türk Devletinde demokratik rejimin en önemli unsurlarından olan düşünce özgürlüğünü savunulmuştur. Bu amaçla 1923-1930 yılları arasında iki parti kurularak çok partili hayata geçilmek amaçlanmıştır. Ancak iki parti de Cumhuriyet’e karşı yönelimlerin merkezi olmuş ve kapatılmıştır. İki girişimin başarısız olması üzerine çok partili hayat denemelerine 1946 yılına kadar ara verilmiştir. 1946 yılında demokrasi söylemiyle kurulan DP, 1950 seçimlerini kazanarak yönetimi ele geçirmiştir. Değişim ve gelişimin temel dayanağı olan eğitim, DP idaresinde CHP döneminden farklı bir şekle bürünmüştür. Bu çalışma bu farklılıkları ortaya koyarak, farklı bakış açılarından 1950 - 1960 yıllarındaki eğitimi incelemiştir. Eğitimin bir süreç içinde değerlendirilmesi zorunluluğundan, DP iktidarından önce eğitim ana hatları ile ele alınmış, DP’nin kurmak istediği sistem tarihsel süreç içinde ortaya konulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Mustafa Kemal defended thought freedom tahat was one of the most important elements of democratic regime in new Turkish Goverment tahat he founded. For that purpose, two political parties had been founded and it was aimed that every ideas would be disputed by means of adopting a multypartied life. Howower those two parties had been the center of orientations against the Republic so they had been closed. Because of the fact that those two attemps were unsuccessful, it was discontinued to pass on the multypartied life style until 1946. Education that was basic support of change and development had taken a more differnt from under DP’s administration than CHP’s term. This study examined the educational system between 1950 and 1960 from differnts in educational area in DP’s term. Fort he fact that it is an obligation to scrutinize tha education in a process, the education had been dealt with basic lines and the system that DP had wanted to set was put forward in a historicial process. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Demokrat Parti | en_US |
dc.subject | Cumhuriyet Halk Partisi | en_US |
dc.title | Demokrat Partinin Eğitim Politikası ve Cumhuriyet Halk Partisinin Muhalefeti | en_US |
dc.title.alternative | Demokrat Party’s Education Policy and Opposite of Cumhuriyet Halk Party | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |