dc.contributor.advisor | Koçoğulları, Cevdet Uğur | |
dc.contributor.author | Özdemir, Özden | |
dc.date.accessioned | 2015-03-27T11:46:24Z | |
dc.date.available | 2015-03-27T11:46:24Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3468 | |
dc.description.abstract | Yoğun bakım, yaşamı akut olarak tehdit eden bir hastalığı olan ya da böyle bir
hastalığın gelişmesi beklenen bireylere verilen multidisipliner bakım ve tedavi
şeklidir. Yoğun bakıma yatan hastaların ailelerinin memnuniyet derecelerine olumlu
katkıda bulunmaktadır. Çalışmamız yoğun bakım ünitesinde yatan hastaların
yakınlarının memnuniyetinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Bu çalışmaya 10 Şubat–1 Eylül 2008 tarihleri arasında Afyon Kocatepe Üniversitesi
Araştırma ve Uygulama Hastanesi Kalp Damar Cerrahisi Yoğun Bakım Ünitesinde
açık kalp cerrahisi geçirmiş toplam 85 hasta dahil edilmiştir. Çalışmamızda
literatürlere uygun olarak geliştirilen aile memnuniyeti anket formu veri toplama
formu olarak kullanılmıştır. Bütün hasta yakınları ile yüz yüze görüşülerek tek tek
anket formları doldurulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre yoğun
bakım çalışanlarının dürüst davranması (% 91,8); hasta yakınlarının doktora
ulaşabilmeleri (% 89,4); çalışan hemşirelerin ilgisi (% 95,3); hastanın bakımında rol
alabilmek (% 91,8); yapılan girişimlerin yeterince açıklanması (%94,1); acil
durumlarda sağlık personelinin ilgisi (%94,1); bekleme salonunun rahatlığı ve
temizliği (% 84,7); sorulara açık cevap verilmesi (% 90,6); verilen bakımın kalitesi
(% 91,8); hastayla ilgili verilen kararlara hasta yakınlarının dâhil edilmesi(% 91.8);
hemşirelerle düzenli görüşebilmek (% 94.1); ziyaret sırasında mahremiyete
gösterilen ilgi (% 92.9); ziyaret saatlerinin sıklığı (% 72.9); yoğun bakımdaki ses
düzeyi (% 80); hastanın iyileşmesiyle ilgili görüşlere katılmasının (% 88.2) oranında
memnuniyet düzeyi oluşturduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar
doğrultusunda hasta yakınlarının memnuniyet düzeyinin arttırılmasına yönelik
gerekli düzenlemeler ve sağlık çalışanları tarafından yapılacak girişimler hakkında
önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | Intensive care is the multidisciplinary care and treatment method, provided to
patients with a disease that constituters an acute threat of life or to such persons, at
whom the development of such a disease is expected. It is to contribute to the
satisfaction levels of the relatives of patients who are under intensive care. Our study
is performed complementary in order to determine the satisfaction of the relatives of
patients, who are in an intensive care unit. 85 patients, who had an open heart
surgery at the Cardiovascular Intensive Care Unit of the Afyon Kocatepe University-
Research and Application Hospital between February 10th-September 1st, 2008, are
included into this study. The Family Satisfaction Query Form, which was developed
in accordance to the literature, is used as the data collection form at our study. All
patients’ next of kin were mutually interviewed and survey forms were severally
completed. According to results obtained from this study, following were found to
increase satisfaction level as defined in brackets: honest behaviors of intensive care
personnel (91.8%); ability of patient’s next of kin to physician (89.4%); care of
attending nurses (95.3%); ability to play role in patient’s care (91.8%); sufficient
explanation about invasive procedures (94.1%); interest of healthcare personnel
under emergency conditions (94.1%); convenience and cleanliness of waiting room
(84.7%); plain answers to questions (90.6%); quality of offered care (91.8%);
inclusion of patient’s next of kin to decisions made in relation with patient (91.8%);
regular interview with nurses (94.1%); attention attached to privacy (intimacy)
during visit (92.9%); frequency of visit hours (72.9%); noise level in intensive care
unit (80%); participation of patient on views about his or her improvement (88.2%).
In accordance with results obtained from present study, recommendations were made
on arrangements and attempts required to be conducted by healthcare personnel in
order to increase satisfaction level patient’s next of kin. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yoğun Bakım | en_US |
dc.subject | Aile Memnuniyeti | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.title | Yoğun Bakım Ünitesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of the Satisfaction of Relatives of Patients at Intensive Care Units | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |