dc.contributor.advisor | Ocak, Gürbüz | |
dc.contributor.author | Koyuncu Şahin, Mine | |
dc.date.accessioned | 2015-03-30T12:40:36Z | |
dc.date.available | 2015-03-30T12:40:36Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3523 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin öz güven ve mesleki tutum düzeylerini belirleyerek aralarındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma betimsel bir araştırma olup; araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Afyonkarahisar merkez ilçe ve merkeze bağlı köy okullarından rastgele seçilmiş olan 179 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama araçları olarak ‘Öz güven Ölçeği’ (Akın, 2007) ve ‘Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği’ (Çetin, 2006) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzdeler, sıra ortalaması, Kruskal Wallis H- Testi, Mann Whitney U-Testi ve Spearman Brown Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin öz güvenleri ile mesleki tutumları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin öz güvenleri ve mesleki tutumları cinsiyet, yaş ve kıdeme göre değişmezken; mesleki tutumlarında mezun olunan kuruma göre anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine pre-school teachers’ levels of self-confidence and professional attitudes. This descriptive study has a correlational survey design. The sample of the study includes 179 pre-school teachers randomly selected from primary schools in Afyonkarahisar and its neighbor villages. Data were collected through the Self-Confidence Scale (Akın, 2007) and the Attitudes Toward Teaching Profession Scale (Çetin, 2006). To analyze the data, frequencies, percentages and mean ranks were computed and Kruskal-Wallis H Test, Mann-Whitney U Test and Spearman Brown Correlation were employed. Results indicated that there was a significant, positive relationship between pre-school teachers’ self-confidence and professional attitudes. Pre-school teachers’ self-confidence and professional attitudes did not differ on their gender, age and teaching experience whereas their professional attitudes significantly differed on the school they graduated from. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öz Güven | en_US |
dc.subject | Mesleki Tutum | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Öğretmenleri | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz Güvenleri ve Mesleki Tutumlarının İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analyzıng Self-Confıdence And Professıonal Attıtudes Of Preschool Teachers | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.authorid | TR111556 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |