Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorGündüz, Mevlüt
dc.date2015-04-03
dc.date.accessioned2015-04-03T07:31:53Z
dc.date.available2015-04-03T07:31:53Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3615
dc.description.abstractBu nitel çalışmanın amacı, Eğitim Fakültesi’ndeki öğretmen adaylarının “Öğretmenlik Mesleğine Giriş” dersinin öncesinde ve sonrasında, “öğretmenlik mesleği” hakkındaki metaforlarının incelenmesi ve kıyaslanmasıdır. Bu çalışmaya, 362 öğretmen adayı katılmıştır. Katılımcılardan 181 (%50) kişi Sınıf Öğretmenliği bölümünden, 102 (%28,18) kişi Sosyal Bilgiler, 79 (%21,82) kişi de Okul Öncesi bölümündendir. Bu çalışma iki sömestirde tamamlanmıştır. İlk sömestirin başında araştırmacılar katılımcılara doldurmaları için bir form vermiştir. Bu formda katılımcılardan öğretmenlik mesleği ile ilgili görüşlerini ifade etmeleri istendi. Veri toplama sürecinden sonra katılımcıların metaforları 11 gruba ayrıldı. Benzer şekilde araştırmacılar aynı işlemi ikinci sömestirin başında tekrar yaptı. Veri toplama ve analiz işlemlerinin tamamlanmasından sonra araştırmacılar, iki sömestir arasındaki sonuçları kıyaslamışlardır.Bu çalışma gösterdi ki, güz döneminde ebeveyn ( n=16, % 4,9) ilk sırada , bahar döneminde ise bahçıvan (n=13, % 4,3) ve güneş (n=13, % 4,3) ilk sıradadır. Bölümlere bağlı olarak, metafor çeşitliliğindeki yüzdeliğe baktığımız zaman güz döneminde Sosyal Bilgiler (1,34) diğer bölümlere göre ilk sırada, fakat ; bahar döneminde Okul Öncesi (1,26) diğer bölümler arasında ilk sırada gelmiştir. Öğretmenlik Mesleği’ne Giriş dersini almadan önce, öğretmen tipi olarak “fedakar öğretmeni” (n=108, %37,8); sonra ise öğretmeni “bilgi kaynağı” (n=78, %28,4) olarak benimsemişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this qualitative study was to examine and compare the metaphors of pre-service teachers in the college of education about the teacher-profession before and after the Introduction to teacher-profession course. There were total 362 pre-service teachers involved in this study. One hundreds eighty one (50%) of the participants were from the Elementary Education Major, one hundred two (28.12%) were from the Social Science Major, seventy nine (21.82%) were from the Early Childhood Major. It took two semesters. At the beginning of the first semester the researchers wanted the participants to fill out a form in which they were supposed to express their opinions about the teacher-profession. After the data collection process, the participants’ metaphors were divided into eleven groups. Likewise, the researchers repeated the same process at the beginning of the second semester. After completion of the data collection and analysis, the researchers compared the results of two semesters. The study showed that while parenthood was coming in the first order (n=16, 4. 9%) in the fall semester, gardener (n=13, 4.3%) and sun (n=13, 4.3%) were coming in the first order in the spring semester. When we look at percentiles in the variety of metaphors based on the majors, Social Science Majors (1.34) was in the first order among other majors in the fall semester; however in the spring semester Early Childhood major (1.26) come in the first order among other majors. Before taking the Introduction to Teacher-Profession Course, the participants acknowledged the teacher as a altruistic-teacher the most (n=108, 37.8%). After the course, they acknowledged the teacher as a source of knowledge.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectÖğretmenlik Mesleğien_US
dc.subjectPedagojik Formasyonen_US
dc.titleEğitim Fakültesini Yeni Kazanan Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Giriş Dersini Almadan Önce ve Aldıktan Sonra Öğretmenlik Mesleği Hakkındaki Metaforlarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe Comparison of Pre-Service Teachers’ Metaphors About the Teacher-Profession Before And After the ‘Introduction to Teacher-Profession’ Courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAKÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, AKÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Sınıf Öğretmenliği ABDen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.startpage293en_US
dc.identifier.endpage310en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster