Türk Tiyatrosunda Büyük Taarruz
Abstract
Cumhuriyet Türkiye’sinin kültürel arka planında Millî Mücadele’nin
ve Büyük Taarruz’un önemli bir yeri vardır. Yeni kurulan Türk devletinin
kültür politikalarını belirleyen düşüncelerin başında imparatorluk sonrası
için yeni bir ulus inşa etmek yer alır. Bunun için İslamiyet öncesi Türk
tarihinin yeni bir bakış açısıyla ele alınması ve Millî Mücadele’nin bütün
yönlerini aynı bakış açısına uygun olarak değerlendirilmesi yoluna
gidilmiştir. Vatanın kurtarılması ve Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması ile
neticelenecek süreçte Büyük Taarruz son derece önemli bir konuma sahiptir.
Bu nedenle Büyük Taarruz, ulus devletin inşasında sembolik bir anlam
kazanmıştır.
Sanatın diğer kolları gibi edebiyat da insan ve onun içinde yaşadığı
toplumun meseleleriyle yakından ilgilenir. Bu durumun doğal bir sonucu
olarak Cumhuriyet sonrası edebiyatımızda, roman, hikâye, şiir ve tiyatro gibi
türlerde Millî Mücadeleyi konu edinen eserler kaleme alınmıştır.
Çalışmamızda 1923–1940 yılları arasında yazılan ve konusunu Türk
tarihinden alan tiyatrolarda Millî Mücadele’nin ve Büyük Taarruz’un ne
şekilde ele alındığını değerlendireceğiz. The Independence War and Büyük Taarruz play an important role in
the cultural background of Turkey of the period of the Republic. The
establishment of a new State after the Empire was the chief goal which
directed the cultural politics of Turkey. That is why it was attempted to look
at this period of time in the history of Turkey, before Islam was spread over
its territory, from a new, different point of view, and the same point of view
was applied in the case of studying the National Struggle in all its aspects,
“Büyük Taarruz” occupied an extremely important position in the period,
that would end in the rescuing of the motherland and the establishment of the
Turkish Republic.
Source
Sosyal Bilimler DergisiVolume
10Issue
2Collections
- Cilt 10 : Sayı 2 [14]