dc.contributor.advisor | Ocak, Yücel | |
dc.contributor.author | Seçme, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2015-04-09T08:18:33Z | |
dc.date.available | 2015-04-09T08:18:33Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3736 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; Afyonkarahisar Milli Eğitim Müdürlüğünde merkez, merkeze
bağlı ilçe ve köy okullarında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş
doyum düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma evreni, 2006-2007 Eğitim-Öğretim Yılında Milli
Eğitim Bakanlığı, Afyonkarahisar Milli Eğitim Müdürlüğünde merkez, merkeze
bağlı ilçe ve köy okullarında görev yapan 165 beden eğitimi ve spor öğretmenidir.
Araştırmanın örneklemi; Afyonkarahisar ili ilköğretim ve ortaöğretimde
merkez, ilçe ve köylerinde görev yapan 154 beden eğitimi ve spor öğretmenidir. İlk
ve orta öğretimde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretimlerinin iş doyum
düzeylerini belirlemek amacıyla anket uygulanmıştır.
Araştırmaya katılan 154 beden eğitimi ve spor öğretmenin 122’ si (% 79,2)
erkek, 32’si (% 20,8) bayandır. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin 84’ü (% 54,5) evli, 70’i (% 45,5) bekardır. Çalışma grubundaki evli ve bekar öğretmenlerin oranları
birbirine yakındır. Yaş dağılımına bakıldığında ise 17’sinin (% 11) 20-25 yaş
arasında, 62’sinin (% 40,3) 26-30 yaş arasında, 60’nın (% 39,0) 31-35 yaş arasında,
15’nin (% 9,7) ise 36 yaş ve üstü olduğu görülmektedir. Ayrıca beden eğitimi ve
spor öğretmenlerinin 88’nin (% 57,1) ilköğretim seviyesinde, 66’sının (% 42,9)
ortaöğretim seviyesindeki okullarda görev yaptıkları görülmektedir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak 2 bölümden oluşan anket formu
kullanılmıştır. 1. bölümde 15 sorudan oluşan genel bilgiler, 2. bölümde 44 sorudan
oluşan iş doyum düzeyi ile ilgili sorular bulunmaktadır. İstatiksel işlemler olarak
anketlerin değerlendirilmesi SPSS 11.5 paket programında frekans, yüzde (%)
dağılımı ile ilişkilendirmelerde ki-kare (x2) analizleri yapılmış, anlamlılık düzeyi
istatiksel olarak 0.05 belirlenmiştir.
Araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin iş doyum
düzeyleri ilgili olumlu yada olumsuz cevap verdikleri tüm sorularda cinsiyet ve
medeni durum açısından öğretmenlerin görüşleri birbirine paralellik göstermektedir.
Dolayısıyla her iki değişkende de istatiksel olarak 0.05 seviyesinde anlamlı bir
farklılık gözlenmemiştir(p>0.05).
İl merkezinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin % 87,0’si,
il merkezi dışında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin % 64,7’si
kadrolarının bulunduğu okullarda görev yapıyor olmaktan dolayı memnundurlar. Bu
durum istatiksel olarak 0.05 seviyesinde anlamlı bulunmuştur(p<0.05).
Görülmektedir ki il merkezinde görev yapan öğretmenlerinin büyük çoğunluğunu
görev yaptıkları okullarında bulunmaktan dolayı memnundurlar.
İl merkezinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin % 60,9’u,
il merkezi dışında görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin % 75,3’ü
okullarının içinde bulunduğu çevrenin spora karşı ilgisini yetersiz
bulmaktadırlar(p<0.05). Bu durum istatiksel olarak 0.05 seviyesinde anlamlı
bulunmuştur. İl merkezi dışında çevrenin spora karşı daha ilgisiz olduğunu
göstermektedirBunların dışında araştırmaya katılan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin
büyük bir çoğunluğu % 81,2’si maaşlarının, % 75,3’ü ders ücretlerinin ve %
73,4’nün ise spor saha ve tesislerinin yetersiz olduğunu ifade etmişlerdir.
Beden eğitimi ve spor öğretmenleri branşımın dışındaki farklı derslere giriyor
olmaktan dolayı herhangi bir sıkıntı duymamaktayım sorusuna % 35,7’si
katılıyorum, % 31,8’i kararsızım, % 32,5’i katılmıyorum diyerek bu düşüncenin eşit
oranda dağıldığı görülmektedir. Buradaki katılmıyorum ifadesinin ekonomik bir
katkının sağlanmasından kaynaklandığı da düşünülebilir.
Yaptığımız araştırmanın sonucunda beden eğitimi ve spor öğretmenleri
maaşları, ders ücretleri, spor saha ve tesislerinin yetersizliğinden, okul idaresinin
ilgisizliğinden şikayetçi olduklarını ifade etmişlerdir. Şikayetçi oldukları konuların
onların iş verimini olumsuz etkilediği düşünülebilir. Bunun yanında beden eğitimi ve
spor öğretmenleri Afyonkarahisar ilinde görev yapıyor olmaktan dolayı memnun
olduklarını, mesleklerini sevdiklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca beden eğitimi ve spor
öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ilgili cevap verdikleri tüm sorularda cinsiyet ve
medeni durum açısından istatiksel olarak 0.05 seviyesinde anlamlı bir farklılık
gözlenmemiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This research aims to determine the job satiety rank of physical training
teachers of Afyonkarahisar National Education Directorship working in in the
provincial centre and village schools in Afyonkarahisar.
The universe studying of the research : In 2006-2007 Education – Training of
Ministry of National Education, it is 165 physical training teachers working in the
provincial centre, towns and villages schools in Afyonkarahisar National Education
Directorship
The sample of the research: It includes 154 physical training teachers
working in the primary and secondry schools education in the provincial centre, town
and the village schools in Afyonkarahisar The questionnaire was applied in order to
determine levels the job saticfaction of physical training teachers working in the
primary and secondary schools.
154 Physical training teachers completed the questionnaire . 122 teachers
(%79,2) are males, the rest of them ,32 teachers, (% 20,8) are fameles. Physical
training teachers of 84(% 54,4) are married, ones of 70 (% 45,5) are single. The ratio
of married and single teachers of including working group is similarities each other,
With regard to their ages,17 teachers (% 11) are between 20-25 ages, 62 teachers
(% 40,3) are between 26-30 ages, 60 teachers (% 39,0) are between 31-35 ages, 15
teachers (% 9,7) are 36 and over this age. Morever ,It is concluded that 88 physical
training teachers ,(% 57,1),work in the primary school, 66 teachers (% 42,9) work in
the secondary school too.
During the research, a questionnaire, which contains two sections were
completed as an instrument to gather data. At the first section, general knowledge by
15 questions contained, at the second section, 44 questions related to levels of the job saticfaction containing are found. Evaluation of questionnaire, frequency,
percentage ratio, chi-square are made in SPSS 11,5 packed programme analyses and
meaningful level is determined 0.05.
In all the questions on the job satiety answered positively or negatively by
Physical Training Teachers who take part in the questionnaire teachers thougts have
similarities in terms of sexaulity and marital status. That is why any meaningful
difference statistically can’t be observed at the level of p>0.05.
The teachers who reported the ideas of pleasing my working as my school
staff is % 87,0 however, ones working in the rural area are % 64,7. This state,
statistically was found meaningful level 0.05.It pointed that most of teachers working
in the provincial centre are pleased to work in their schools (p<0.05).
% 60,9 percentage of Physical Training Teachers working in the provincial
centre and % 75,3 percentage of teachers out of centre center find unsufficient
surroundings which are covered schools are interest againts sports This state,
statistically was found meaningful level 0.05.It is pointed that surroundings are less
interest against sports in out of the centre center (p<0.05).
Moreover, the great majority of physical training teachers completed the
questionnaries, % 81,2 ,stated that salary is unsufficient to live on and % 75,3
percent of teachers completed the questionnaries said that extra fee isn’t sufficient
and also % 73.4 percent of teachers expressed that sport grounds and facilities are
insufficient.
The question of physical training teachers are to pleased to teach a different
lesson except my branch lessons: agree % 35,7 , disagree %32,5 ,undecide % 31,8 it
is infered that their thoughts are spread equally. Here, the idea of agreeing is possible
that it has caused from an economic contributing too.
As a result of this research , physical training teachers complained of
unsufficient wages,extra fee,sport ground and facilities,lack of interest of school
administration.It is thought subject matter of the complaints can affect their job efficiency negatively.Furthermore;they express that they are pleased to perform a
task in Afyonkarahisar and like their job.And also in all the questions on the job
satiety answered by physical training teachers in terms of in terms of sexaulity and
marital status,any meaningful difference ,statistically, can’t be observed at the level
of 0.05. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş Doyumu | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Spor | en_US |
dc.subject | Beden Eğitimi | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İş Doyum Düzeylerinin Belirlenmesi (Afyonkarahisar Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Determining the Work Satiety Rank of Physical Training Teachers ( Afyonkarahisar Example) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |