Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, Gürbüz
dc.contributor.authorDemirdelen, Ceren
dc.date2015-04-10
dc.date.accessioned2015-04-10T08:37:07Z
dc.date.available2015-04-10T08:37:07Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/3766
dc.description.abstractOrtaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin tarih dersine karşı bakış açıları, bu dersin işlenişi ve öğrencilerin tarih dersine yönelik görüşlerini ortaya koyması açısından önemlidir. Bu önem gereği, 9. ve 10. sınıf öğrencilerine göre tarih dersinin amaçlarını ortaya koymanın ve öğrenciler açısından tarih dersini daha çekici bir hale getirmenin faydalı olabileceği düşünülerek bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin tarih dersine karşı bakış açılarını ortaya koymaktır. Araştırma, Afyonkarahisar il merkezinde bulunan üç farklı Liseden 355 öğrenciyle gerçekleştirilmiş olup çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Elde edilen verilerin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmış, her bir toplamın ortalamaları alınmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin tarih dersinin ne ifade ettiği konusunda kararsız kaldıkları, dersin farklı amaçlarının olduğu, yapılan sunumlara güvenildiği, farklı bakış açıları üzerine yoğunlaşıldığı ve tarihi konuların öğrencilerin ilgisini çektiği anlaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractHigh school students opinions concerning perspective of the history course are important as they give information about how history course is taught in high schools and what the students think about this course. It is known that research regarding the opinions of the high school students about objectives of history course for high school students would be beneficial. The aim is point out the opinions of high school students about the perspective of the history course. The research was conducted in Afyonkarahisar 3 High schools with 355 students and to collect data questionnaire was used. In the consequence of the data analyzed it is understood that about the history course of purpose to be infirmed of purpose, to have all types presentation of the delight students, to reck on made presentation, to major in a different perspective and to attract attention in history subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarih Öğretimien_US
dc.subjectÖğrenci Görüşlerien_US
dc.subjectÖğrenci Başarısıen_US
dc.titleOrtaöğretim 9. ve 10. Sınıf Öğrencilerinin Tarih Dersine Bakış Açıları ve Başarıları Arasındaki İlişkileren_US
dc.title.alternativeThe Relationships between 9th and 10th Grade Students’ Perception and Performance in History Courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage131en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster