Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıbaş, Sebahattin
dc.contributor.authorKılınç, Murat
dc.contributor.authorDemir, Mehmet
dc.contributor.authorGöldağ, Battal
dc.date2012
dc.date.accessioned2015-04-13T13:11:08Z
dc.date.available2015-04-13T13:11:08Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3805
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, hizmet içi eğitim programlarını ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Malatya ili Belediye sınırları içinde uygun örnekleme yöntemine göre seçilmiş okullarda görev yapan 160 ortaöğretim branş öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, hizmet içi eğitim programlarının etkililiğinin belirlenebilmesi için likert tipi anket kullanılmıştır. Ankette, 30 madde ve bunların gerçekleşme derecesi ile ilgili “kesinlikle evet, oldukça, kısmen, çok az, kesinlikle hayır” Seklinde 5’li seçenekler yer almaktadır. Bu seçeneklere verilerin analizinde kullanılmak üzere 5’ten 1’e kodlar verilmiştir. Anketin alfa güvenirlik katsayısı 0.95 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde, her bir madde ile ilgili olarak öğretmen görüşlerinin frekans ve yüzdeleri tablo halinde verilmiştir. Kıdem, mezuniyet durumu, hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesine yönelik sorular varyans analizi ile yoklanmış; farkın hangi boyutlar arasında olduğunu belirlemek üzere LSD testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler sonucunda, orta öğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin hizmet içi eğitim programlarının değerlendirilmesinde etkinliklere yeterince yer verdikleri; görev yaptıkları okulun sosyo-ekonomik durumuna, en son mezun oldukları yükseköğretim kurumuna, mesleki kıdemlerine ve okulların sınıf mevcuduna göre öğretmenlerin görüşleri arasında anlamlı fark olduğu, ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak, hizmet içi programlarının planlanmasına yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main aim of this research is to evaluate the in-service programs the views of the secondary school teachers. The sample of the research consists of 160 secondary school teachers working in the randomly chosen schools located in the boundary of Malatya Municipality. A likert type questionnaire was used as a data gathering tool in order to determine the efficiency of the in-training programs. In the questionnaire there are 30 items and 5 choices about their application levels as “absolutely yes, quite, partially, very little, absolutely no”. The codes from 5 to 1 were given to be used in the analyses of the choices. Alfa reliability coefficient was calculated as 0.95. The frequency and percentage of the views of teachers were given in the form of a table in the data analysis. The data about the working years of the teachers, education level, questions related to the evaluation of intraining programs were assessed by variance-analysis; and LSD test was used to determine the level of difference, In conclusion, it was found out that, the secondary school teachers give enough time a place to activities given in the evaluation in-training programs, there is a difference between the views of teachers according to their socio-economic status, the last high school from which they graduated, the number of students in their class and schools Based on these results, some suggestions have been made about the planning of in-training programs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHizmet İçi Eğitimen_US
dc.subjectEğitim Programıen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.titleHizmet İçi Eğitim Programlarının Ortaöğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of In-Service Education Programmes According to View of Teachers Working in Secondary Schools.en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi : İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü : İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster