Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzsüer, Suphi
dc.contributor.authorİnal, Gözde
dc.contributor.authorUyanık, Özgün
dc.contributor.authorErgün, Mustafa
dc.date2015-04-16
dc.date.accessioned2015-04-16T08:56:35Z
dc.date.available2015-04-16T08:56:35Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3866
dc.description.abstractAraştırmada, Afyon Kocatepe Üniversitesi bünyesinde bulunan Fakülte/Yüksekokul /Meslek Yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin akademik özyeterlik inanç düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2009–2010 eğitim öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi bünyesinde bulunan Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarında öğrenim gören 30.347 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemine ise tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 10910 öğrenci dahil edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin cinsiyeti ve birimi hakkında bilgi almak amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen “Genel Bilgi Formu”, öğrencilerin akademik özyeterlik düzeylerini değerlendirmek amacıyla da Jerusalem ve Schwarzer (1981) tarafından geliştirilen ve Yılmaz, Gürçay ve Ekici (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan “Akademik Özyeterlik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilere ait demografik bilgiler frekans ve yüzde değerleri olarak verilmiştir. Öğrencilerin akademik özyeterlik ölçeği puanlarının cinsiyetlerine ve öğrenim gördükleri birime göre değişip değişmediği ise t testi ve ANOVA testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin akademik özyeterlik inanç düzeyleri ile cinsiyet arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farkın olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin akademik özyeterlik inanç düzeyleri ile öğrenim gördükleri birimler arasında ise istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmuştur. Buna göre Teknik Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören öğrencilerin akademik özyeterlik inanç düzeylerinin, diğer birimlerde öğrenim gören öğrencilerden daha düşük olduğu sonucu ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Özyeterlik Ölçeğien_US
dc.subjectAkademik Özyeterlik İnanç Düzeyien_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.titleAfyon Kocatepe Üniversitesinde öğrenim gören öğrencilerin akademik özyeterlik inanç düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation academic self-efficacy belief levels of students being taught at Afyon Kocatepe Universityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage125en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster