Kişisel değerlerin bahşiş vermeye karşı tutum üzerindeki etkisi
Künye
Korkmaz Devrani, T , , . (2014). KİŞİSEL DEĞERLERİN BAHŞİŞ VERMEYE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 16 (2) , 91-104Özet
Bu çalışmanın amacı müşterilerin kişisel değerlerinin bahşiş vermeye karşı tutum üzerindeki etkisinin belirlenmesidir.
Araştırmada kolayda örneklem yöntemi ile 221 kişiden veri toplanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına
göre “iyilikseverlik” ve “uyma” değer tipleri ile bahşiş vermeye karşı tutum arasında olumlu ilişki bulunmaz
iken, “başarı” ve “uyarılım” değer tipleri ile bahşiş vermeye karşı tutum arasında zıt yönlü bir ilişki bulunmaktadır.
Sonuçlar, toplulukçulukla ilgili değerlerin bahşiş vermeye karşı tutum üzerinde etkisinin bulunmadığını
ancak bireycilikle ilgili değerlerin bahşiş vermeye karşı tutum üzerinde olumsuz etkisi bulunduğunu
göstermektedir. The purpose of the study is to investigate the effect of customers’ personal values on their attitudes toward
tipping. 221 survey gathered from customers with convenience sampling. The results revealed that values
serving collective interests have no effect on attitude toward tipping whereas values serving individual interests
have. Study results also indicated that there is no relationship between the “benevolence” and “conformity”
value types and attitude toward tipping. On the other hand, there is a negative relationship between the
“achievement” and “stimulation” value types and attitude toward tipping.
Kaynak
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
16Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 16 : Sayı 2 [11]