Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz Devrani, Tülay
dc.date2015-04-21
dc.date.accessioned2015-04-21T12:49:16Z
dc.date.available2015-04-21T12:49:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKorkmaz Devrani, T , , . (2014). KİŞİSEL DEĞERLERİN BAHŞİŞ VERMEYE KARŞI TUTUM ÜZERİNDEKİ ETKİSİ . Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 16 (2) , 91-104
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3931
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/1616/20234
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı müşterilerin kişisel değerlerinin bahşiş vermeye karşı tutum üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada kolayda örneklem yöntemi ile 221 kişiden veri toplanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre “iyilikseverlik” ve “uyma” değer tipleri ile bahşiş vermeye karşı tutum arasında olumlu ilişki bulunmaz iken, “başarı” ve “uyarılım” değer tipleri ile bahşiş vermeye karşı tutum arasında zıt yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Sonuçlar, toplulukçulukla ilgili değerlerin bahşiş vermeye karşı tutum üzerinde etkisinin bulunmadığını ancak bireycilikle ilgili değerlerin bahşiş vermeye karşı tutum üzerinde olumsuz etkisi bulunduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to investigate the effect of customers’ personal values on their attitudes toward tipping. 221 survey gathered from customers with convenience sampling. The results revealed that values serving collective interests have no effect on attitude toward tipping whereas values serving individual interests have. Study results also indicated that there is no relationship between the “benevolence” and “conformity” value types and attitude toward tipping. On the other hand, there is a negative relationship between the “achievement” and “stimulation” value types and attitude toward tipping.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKişisel Değerleren_US
dc.subjectBahşiş Vermeye Karşı Tutumen_US
dc.subjectSchwarzt Değer Ölçeğien_US
dc.titleKişisel değerlerin bahşiş vermeye karşı tutum üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of personal values on attitude toward tippingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentBaşkent Üniversitesi İ.İ.B.F. İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster