dc.contributor.advisor | Ocak, Yücel | |
dc.contributor.author | Tortop, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2015-04-21T15:29:36Z | |
dc.date.available | 2015-04-21T15:29:36Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.date.submitted | 2005 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/3947 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma; ilköğretim I. kademesinde beden eğitimi derslerini yürüten sınıf
öğretmenlerinin, beden eğitimi dersi ve eğitsel oyun uygulamalarına ilişkin görüşleri
ile problem algılamalarını belirlemeye yöneliktir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak 30 sorudan ve 3 bölümden oluşan bir
anket uygulanmış, elde edilen verilerin frekans, yüzde (%) dağılımı ile
ilişkilendirmelerde; ki-kare (x2), varyans, kruskal wallis ve t-testi analizleri SPSS
programında yapılmış, anlamlılık düzeyleri 0,05 olarak belirlenmiştir.
Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin %95,5’i “Beden eğitiminin
amaçlarından bir tanesi de, genel eğitimin amaçlarına hareket yoluyla katkıda
bulunmaktır” ifadesine destek verirken, “ilköğretim I. kademesinde beden eğitimi
derslerine diğer dersler kadar önem verilip amacına uygun olarak uygulanmaktadır”
ifadesine %40,4 oranında katılmışlar, %59,6 sı ise, “diğer dersler kadar önem
verilmeyip amacına uygun olarak işlenmediğini ifade etmişlerdir. Sınıf
öğretmenlerinin %79’unun beden eğitimi derslerine yönelik seminerler düzenlenmesi
gerekliliğini desteklediği görülmüştür.
Sınıf öğretmenlerinin %22,5’i meslek yaşamlarından önce veya sonra aktif
spor yaparken, %77,5’i hiçbir şekilde aktif sporun içinde yer almadıklarını ifade
etmişlerdir. Aktif spor yapan erkek öğretmenlerin bayanlara oranla fazla olması,
istatistiki açıdan 0,05 anlamlılık düzeyinde bir farklılığın olduğunu ortaya
çıkarmaktadır.
İzleyici olarak veya sağlık için sporla ilgilenenlerin oranı %78,4 olurken,
erkek öğretmenlerin yine bayan öğretmenlere göre fazla olması 0,05 anlamlılık
düzeyinde bir farklılığı göstermiştir. Ayrıca bayan sınıf öğretmenlerinin beden
eğitimi dersine ilişkin tutumları ile eğitsel oyun öğretimine yönelik formasyon
düzeylerinin, erkek öğretmenlere oranla kendilerini daha yetersiz bulmaları istatistiki
olarak anlamlılık göstermektedir.(P<0,05)
Sınıf öğretmenlerinin mesleğe başlamadan önce aktif spor yapmış olmaları
beden eğitimi derslerine karşı tutumları ve eğitsel oyun öğretimi ve uygulamasına
yönelik formasyon düzeyleri açısından, spor yapmayanlara göre istatistiki olarak
farklılık göstermiştir.(P<0,05)
Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersine ilişkin tutumları ile eğitsel oyun
öğretimi ve uygulamasına yönelik davranışları, izleyici olarak veya sağlık için sporla
ilgilenenlerin, ilgilenmeyenlere göre anlamlı bir farklılık ortaya koyduğu istatistiki
olarak belirlenmiştir.(P<0,05)
1-10 yıllık öğretmenlerle, 11-15 yıl ile 26 yıl ve üzerindeki mesleki kıdeme
sahip öğretmenler arasında, beden eğitimi ve oyun öğretiminde karşılaştıkları
sorunlara ilişkin görüşleri açısından da önemli bir farklılık bulunmuştur.(P<0,05)
Yine araştırmada; 41-50 yaşları arasındaki sınıf öğretmenlerinin, diğer yaş
gruplarındaki öğretmenlere oranla, beden eğitimi ve oyun öğretiminde daha fazla
sorunla karşılaştıklarını ifade etmeleri, istatistiki açıdan anlamlı bir farklılığı ortaya
çıkarmıştır.(P<0,05) | en_US |
dc.description.abstract | This research aims to find out problems perception and the ideas of the
primary school teachers giving physical education lessons about the lessons and
performing the educational games.
During the research, a questionnaire, which contains thirty questions and
three sections, was completed as an instrument to gather data. Analyses of frequency,
percentage ratio, chi-square, anova variance, kruskal wallis and t-tests are made in
SPSS software and meaningfulness level is determined 0,05.
While 95,5 percent of the teachers who completed the questionnaires
supported the idea “One of the aims of physical education lessons is to assist the
aims of the general education via movement” , 40,5 percent of them supported the
idea “Physical education lessons are considered as important as the other lessons and
also they are performed appropriately to its aims”, and 59,6 stated the idea “Physical
education lessons are not considered as important as the other lessons and also they
are not performed appropriately to its aims”. It is also found out that 79 percent of
the primary school teachers pointed out the necessity of formation education lessons.
While 22,5 percent of the primary school teachers stated that they are
involved in sports actively and also were involved in the past before being a teacher,
77,5 percent of them stated that they have never been involved in a sport actively.
The high number of male teachers compared to female ones shows that there is a
statistically significant difference in the 0,05 level.
The result shows that the ratio of the teachers who are interested in sports
actively or as a spectator is 78, 4 percent. Again the high number of male teachers
compared to female ones shows that there is a significant difference in the 0, 05
level. Moreover, the female teachers’ approach to the physical education lessons and
teaching educational games differs with the male ones. It is also statically important
that female teachers find themselves more insufficient than male ones.
As primary school teachers who are involved in sports actively before being a
teacher, their approach to the physical education lessons differs from the ones who
are not involved in a sports from the point of view of teaching educational games and
their performance in the formation level.
It is also stated that there is a significant difference between the ones who are
involved in sports actively or as a spectator and the ones who have never been
involved in a sports in approaching to the physical education lessons and teaching
educational games while performing.
There is a significant difference between the teachers who have been teaching
for 1 to 10 years and the ones who have been teaching for10 to 15 and for more than
26 years from the point of view of perception to the problems they face during
physical education lessons and teaching games.
The research also shows that primary school teachers, between 41 and 50,
compared to the ones who are younger states that they face with more problems
while teaching games and in physical education lessons. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersi ve Eğitsel Oyun Uygulamaları | en_US |
dc.title.alternative | Practices of Physical Education and Educational Games of Primary School Teachers | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Bölümü, | en_US |
dc.authorid | TR27591 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |