Kategori "Tez" Enstitüler İçin Listeleme
Toplam kayıt 3497, listelenen: 61-80
-
2005 İlköğretim 1., 2. ve 3.Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Uşak İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın temel amacı; 2005 İlköğretim 1., 2. ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programını, programı uygulayan Uşak İli İlköğretim okulları öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmektir. 2005 İlköğretim ... -
2005 İlköğretim 7’nci Sınıf Matematik Programında Yer Alan Ölçme Araçları Hakkında Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin 2005 yedinci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçlarını bilme ve uygulama düzeyleri ile bu öğretmenlerin yedinci sınıf öğrencilerinin programda yer alan ... -
2005 İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Öğretim Programında Eleştirel Okuma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışma 2005 İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere eleştirel okuma becerisi kazandırma konusundaki yeterlilik düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. “2005 İlköğretim İkinci Kademe Türkçe ... -
2005 İlköğretim Matematik Programı Ölçme Değerlendirme Kısmının İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Yeni ilköğretim matematik programında farklı ölçme ve değerlendirme araçlarından bahsedilmektedir. Performans ödevleri, proje ödevleri, portfolyo, dereceli puanlama ölçekleri, öz değerlendirme, akran değerlendirme, matematik ... -
2005 Programına Göre Hazırlanan 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Söz Varlığı Bakımından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Türkçe eğitiminde temel hedef öğrencilere bilgi kazandırmaktan çok beceri kazandırmaktır. Bu beceriler anlama (okuma, dinleme), anlatma (konuşma, yazma) becerileridir. Kişinin bu iki temel dil becerisini kullanmadaki ... -
2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Birleştirilmiş Sınıflarda Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırma 2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2009-2010 ... -
2005-2006 Yeni Öğretim Programında Sosyal Bilgiler Dersi Etkinliklerinin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmada Yeni Sosyal Bilgiler programı ve eğer başarıyla uygulanabiliyorsa etkinliklerin programın amaçlara ulaşmadaki başarısının öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. 2004-2005 öğretim yılından ... -
2006 ve 2018 Türkçe dersi öğretim programlarının ortaokul dil bilgisi öğretimi açısından karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Dil bilgisi öğretimi, dört temel dil becerisinin gelişmesinde ve bu becerilerin sorunsuz bir şekilde davranışa dönüşmesinde oldukça önem arz etmektedir. Bu sebeple dil öğretimine yönelik yapılan faaliyetlerde dil bilgisi ... -
2008 Finansal Krizinin Avrupa Birliği ve Türkiye Üzerine Etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Finansal kriz, finansal piyasalarda oluşan dengesizliklerin tümüdür. Bu dengesizliklerin gerçekleştiği konum, zaman ve makroekonomik faktörlere göre finansal krizlerin türleri oluşmaktadır. Geçmişten günümüze, dünyada ve ... -
2008 Küresel Finansal Krizinin Türk Kamu Maliyesine Etkileri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)2007 yılında ABD Mortgage piyasasında başlayıp, 2008 yılına gelindiğinde ise küresel bir nitelik kazanan 2008 Küresel Finansal Krizi, ABD hükümetinin düşük gelir gruplarına, diğer bir adıyla eşik altı gelir gruplarına, ... -
2015 ve 2018ilkokul dördüncü sınıf türkçe dersi öğretim programının cıppprogram değerlendirme modeline göre değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma, 2015 ve 2018İlkokul Dördüncü Sınıf Türkçe Öğretim Programını CIPP program değerlendirme modeline göre değerlendirmeyi amaçlamıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemleri arasında yer alan tarama modeli ... -
2018 türkçe dersi öğretim programı İle 2019 lise giriş sınavı arasındaki ilişki üzerine bir inceleme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Eğitim öğretim etkinlikleri öğretim programlarının kılavuzluğu ile gerçekleşir. Öğrencilere verilmesi gereken kazanımların daha iyi nasıl verilebileceği, hangi kazanımın hangi sınıf seviyesine uygun olduğu sorularının ... -
2018-2019 yıllarında yayınlanan çocuk dergilerindeki metinlerin türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada Türkçe Dersi Öğretim Programı’ndaki temalar tespit edilmiş ve bu temalardan hareketle çalışmaya dâhil edilen dergilerdeki metinler incelenmiştir. Araştırmanın amacı, 2018-2019 yılında yayınlanan altı adet çocuk ... -
2050 yılında sosyal bilgiler öğretmeni olmak: Bir delphi çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, bir sosyal bilgiler öğretmeninin 2050 yılında taşıması gereken yeterliklerin, sosyal bilgiler alanını oluşturan farklı disiplinlerden (antropoloji, coğrafya, eğitim programları ve öğretim, ekonomi, ... -
2050 yılında sosyal bilgiler öğretmeni olmak: Bir delphi çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, bir sosyal bilgiler öğretmeninin 2050 yılında taşıması gereken yeterliklerin, sosyal bilgiler alanını oluşturan farklı disiplinlerden (antropoloji, coğrafya, eğitim programları ve öğretim, ekonomi, ... -
21.07.2017 Bodrum-Kos depremi sonrası bölgedeki GNSS nokta koordinatlarının güncellenmesi
(2021)Bu araştırmada, 21.07.2017 Bodrum-Kos depremi öncesi bölgede tesis edilen ve takipleri periyodik olarak yapılan 8 adet sabit, 5 adet sürekli gözlem yapan GNSS noktası kullanılmıştır. Yapılan çalışmada 21.07.2017 tarihli ... -
213 Sayılı Vergi Usul Kanunu ve 3568 Sayılı Kanun Çerçevesinde Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirlerin Sorumlulukları: Afyonkarahisar İli Uygulaması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırmada 3568 Sayılı Kanun ve 213 Sayılı VUK’a göre SMMM ve YMM’lerin vergisel sorumlulukları incelenmiştir. 3568 sayılı kanun ve 213 sayılı VUK’un meslek mensuplarının ihtiyaçlarına ne derece cevap verdiği ve ... -
239pu, 233u Ve 234u Çekirdeklerinin, 0-20 Mev Aralığında Gama-Fisyon(γ, F) Tesir Kesitlerinin Hesaplanması
(2013)Bu çalışmada 239Pu, 233U ve 234U çekirdeklerinin fisyon tesir kesitleri hesaplandı. Hesaplamalarda TALYS 1.2bilgisayar programı kullanıldı. Hesaplamalar 0-20 MeV gelme enerjilerine sahip gamalar ile gerçekleştirildi. ... -
266 numaralı İstanbul Evkaf-ı Hümayun Mahkemesi sicilinin transkripsiyon ve değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Osmanlı medeniyetinin bir tezahürü olan vakıf yapıları, yer ve zamanda genişleyen devlet ile aynı oranda artarak daha sıkı denetime ihtiyaç duyar hale gelmiştir. Bu vakıfların sorunsuz işleyebilmesi ve vakıflarla ilgili ... -
27 Mayıs Askeri Müdahalesi’nin Konya Basınındaki Yansımaları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Çalışmada 27 Mayıs Askeri Müdahalesi’nin Konya basınına yansımaları incelenmiştir. Bu yansımaların değerlendirilebilmesi için Türkiye’nin çok partili hayata geçiş süreci, Demokrat Parti’nin iktidarı ve askeri müdahaleye ...