Yazar "Ortak, Şaban" için Enstitüler listeleme
-
1927 Nüfus Sayımı ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Köse, Mustafa (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Nüfus sayımları tarihin çok eski dönemlerinden bu yana dünyanın değişik bölgelerinde, çeşitli amaçlar için ve çeşitli yöntemler kullanılarak uygulanmaktadır. Eski dönemlerde halkın arasındaki, askere alınacak ve vergi ... -
6. Sınıf Sosyal bilgiler ders kitabında yer alan soruların revize edilmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
Kayacan, Fulya (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan ünite değerlendirme sorularını revize edilmiş Bloom Taksonomisine uygunluk açısından incelemektir. Çalışmada 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer ... -
"Batıya doğru akan nehir" isimli belgeselin sosyal bilgiler kazanımları açısından incelenmesi
Tekin, Ayşe (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, TRT Belgesel kanalında yayımlanmış olan "Batıya Doğru Akan Nehir" isimli belgeselin Sosyal Bilgiler Öğretim Programında yer alan kazanımlar açısından incelenerek Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilirliğini ... -
İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Türkiye’de Ekonomik Sıkıntıların Sosyal Hayata Etkileri (1939-1945)
Utkugün, Ceren (Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2016)100 milyondan fazla askeri personelin dahil olduğu İkinci Dünya Savaşı dünya tarihindeki en büyük savaş olmuştur. Türkiye’nin savaşa girmeme eğilimi sebebiyle türlü politika değişikliklerine gidilmiştir. Israrla savaş dışı ... -
İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Tarihsel Empatiye Dayalı Rol Oynama Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi
Aysal, Altan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada ilköğretim 7.sınıf Sosyal Bilgiler dersinde Tarihsel Empatiye Dayalı Rol Oynama Yönteminin akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar’da Merkez Atatürk İlköğretim Okulunda 2010 - 2011 ... -
İlköğretimde Sosyal Bilgiler Öğretiminde Proje Yönteminin Kullanımına İlişkin Sosyal Bilgiler/Sınıf Öğretmenlerinin Tutumları
Yıldırım, Ayhan (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu araştırmada amaç, çağdaş eğitim uygulamaları doğrultusunda ve yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde uygulaması önem kazanan ve yaygınlaşan Proje Yönteminin İlköğretimde Sosyal Bilgiler Dersleri Öğretiminde kullanımının; ... -
Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
Çatak, Muzaffer (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı, 12 yıllık zorunlu eğitim ile gerçekleştirilen sosyal bilgiler öğretimine ilişkin, sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüş ve değerlendirmelerinin ortaya konulmasıdır. Çalışmanın diğer bir amacı ise ... -
Otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanması; Bir karma yöntem araştırması
Yıldırım, Ramazan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanmasının akademik başarıya, bilginin kalıcılığına, derse karşı tutuma ve 21. yüzyıl öğrenme ve yenilenme becerilerinin gelişimine etkileri ... -
Resmi Bayram ve Törenlerin Kutlanma Şekilleri ile İlgili Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Üzerine Bir Değerlendirme (Afyonkarahisar İli Örneği)
Avcı, Necmettin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Okul yaşamında törenlerin bazı değerler ve davranışların kazandırılmasında çok büyük önemi ve katkısı olduğu muhakkaktır. Bu değerler milletleri millet yapan en küçük yapı taşlarının özünde olması gereken değerlerdir. Bu ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme eğilimleri ile girişimcilik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Yazıcı, Ferihan (Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme eğilimleri ile girişimcilik becerileri düzeyleri ve bunlar arasındaki ilişkinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Araştırmanın modeli; nicel araştırma ...