Yazar "Türkmen, Lütfullah" için Enstitüler listeleme
-
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Hareket ve Kuvvetle İlgili Kavram Yanılgıları
Candan, Aysel (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Bu Çalışmanın amacı, ilköğretim fen bilgisi dersindeki kuvvet ve hareket konusundaki ilk öğretim 5. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları kavram yanılgılarını tanımlamak ve bu konudaki kavram yanılgılarının giderilmesinde ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf fen bilgisi deneylerinin yapılma düzeyleri
Selek, Nurettin (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Bu araştırmanın amacı, İlköğretim birinci kademede görev yapan 4 ve 5. sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisi dersi ünitelerinde yer elen deney ve etkinliklerini yapma ve amaçlarına ulaşma düzeylerine ilişkin görüşlerini tespit ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerini Edinebilme Düzeyleri
Hazır, Arzu (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmanın amacı ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerini edinebilme düzeylerini belirlemektir. Öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini edilebilme düzeyleri cinsiyet ve sosyo-ekonomik açıdan ... -
İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinde Bilimsel Okuryazarlık Düzeyi
Süren, Tuğba (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışma ile ilköğretim birinci kademe öğrencilerinin bilimsel (fen) okuryazarlık düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında; fen bilgisi dersindeki kavramları tanıma, kavramları yorumlama ve örneklendirme ... -
İlköğretim Fenbilgisi Programının Değerlendirilmesi (Uşak İl Örneği)
Özcan, Sabri (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Bu araştırmanın amacı, 2001-2002 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan, İlköğretim 4 ve 5.sınıf Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programının kazanımlarına ulaşılmasının, 4 ve 5. sınıfı okutan, Sınıf ve Fen Bilgisi ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Fen Bilgisine Karşı Tutumları
Alkan, Akın (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci kademe dört ve beşinci sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine karşı tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Uşak’taki ilköğretim okullarından tabakalı örneklem metoduyla seçilen 832 öğrenci ... -
Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ve Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişki
Akar, Ülkü (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırma sınıf öğretmeni adaylarının bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme beceri düzeyleri ve bu iki beceri alanı arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma Uşak Üniversitesi Eğitim ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeyleri ile Fen Bilgisi Öz-Yeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması (Uşak İli Örneği)
Ercan, Semra (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın Uşak ilinde ilköğretim kurumlannda görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin bilimsel işlem beceri düzeylerini ve fen bilgisi öz-yeterliliklerini ortaya koymak, çeşitli değişkenler açısından incelemek ve ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Örgütlenme Tutumları Uşak Örneği
Baysal, Özgür (Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin mesleki örgütlenme tutumları incelenmiştir. Mesleki örgütlenme tutumları; cinsiyet, kıdem, görev özellikleri ve eğitim durumları gibi faktörlerde hesaba katılarak incelenmiştir. Mesleki ...