Bölüm "Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı" Enstitüler için listeleme
Toplam kayıt 22, listelenen: 1-20
-
2005 Hayat Bilgisi Dersi Programının Araştırma Becerilerine Ulaşabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Nitel Bir Araştırma)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Araştırma, 2005 Hayat Bilgisi Dersi Programının Araştırma Becerilerine Ulaşabilirliğini Öğretmen Görüşlerine Göre belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın katılımcıları belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ... -
2005 İlköğretim 7’nci Sınıf Matematik Programında Yer Alan Ölçme Araçları Hakkında Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin 2005 yedinci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçlarını bilme ve uygulama düzeyleri ile bu öğretmenlerin yedinci sınıf öğrencilerinin programda yer alan ... -
2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Birleştirilmiş Sınıflarda Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu araştırma 2005 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının, birleştirilmiş sınıflarda uygulanabilirliğini, öğretmen görüşlerine göre değerlendirmek amacıyla yapılmış nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2009-2010 ... -
Bazı Öğretim Materyalleri Kullanımının İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Kelime Servetine Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışmada İstanbul Ümraniye Türk Eğitim Vakfı Zahide Zehra GARRING ilköğretim okulu 2. sınıf öğrencilerinin (227 öğrenci) kelime servetlerinde, fihrist, sözlük ve metin defteri kullanımı ile kelime serveti ilişkisi ... -
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi, “Canlılar Dünyasını Gezelim Tanıyalım” Ünitesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Çalışmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersi “Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım” ünitesinde proje tabanlı öğrenmenin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Bu inceleme okullarda yaygın olarak ... -
İlköğretim 4. Ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Afyonkarahisar İl Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Çalışmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerine bazı değişkenlerin etkisi incelenmiştir. Araştırma 2006-2007 öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde merkeze bağlı 15 ilköğretim okulunda 450 öğrenci ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Sahip Olma Düzeyleri (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Bu çalışma, ilköğretim okulları 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine sahip olma düzeylerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini rasgele seçilen, Afyonkarahisar il ve ... -
İlköğretim 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenme İstasyonları Uygulamasının Akademik Başarıya ve Kalıcılığa Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmada ilköğretim 5.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Araştırma Afyonkarahisar’da bir özel ilköğretim okulu nda ... -
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarı, Tutum ve Kaygılarının Öğrenme Stillerine Göre Farklılığının İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmada ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin matematik başarı, tutum ve kaygılarının öğrenme stillerine göre farklılığı incelenmiştir. Ayrıca bu çalışmada öğrencilerin matematik başarıları, Seviye Belirleme Sınavı (SBS) ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre, Alan ve Hacim Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin çevre, alan ve hacim hesaplamaya ilişkin kazanımları öğrenme düzeylerinin, ayrıca bu konulardaki hata ve kavram yanılgılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Genel tarama ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öz-düzenleyici Öğrenme Stratejileri İle Matematiğe Yönelik Tutum ve Başarıları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Günümüz toplumlarında eğitimin en önemli amaçlarından birisi de bireylerde uzun vadeli öğrenme becerilerini geliştirmektir. Bireylerin kendi öğrenmelerinde hedef belirmelerine, bu hedeflere ulaşmak için öğrenmelerini ... -
İlköğretim Dördüncü Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu çalışmanın amacı, dördüncü sınıf fen ve teknoloji ders kitabının öğretmen görüşlerine göre, “en son bitirilen eğitim kurumu, “hizmet süresi” ve “kitap seçme tercihi” değişkenlerine bağlı olarak incelenmesi ve ... -
İlköğretim Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının 2005 Hayat Bilgisi Ders Programında Yer Alan Becerileri Uygunluk Düzeyinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Araştırma; “İlköğretim Hayat Bilgisi Ders Kitaplarının 2005 Hayat Bilgisi Ders Programında Yer Alan Becerilerine Uygunluk Düzeyinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Afyon ... -
İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Bilgisayar-İnternet Kullanım Durumlarının Değerlendirilmesi(Uşak İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)çalışma ile “İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar-internet kullanım durumlarının değerlendirilmesi” amaçlanmıştır. Ayrıca bu çalışmada cinsiyet, yaş, öğrencilerin bulundukları sınıf ve öğrencilerin evlerinde ... -
İlköğretim Okullarında İstenmeyen Öğrenci Davranışlarının Sınıf Öğretmenlerinin Performansına Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim okullarındaki istenmeyen öğrenci davranışlarının sınıf öğretmenlerinin performansına etkisini tespit etmektir. Tespit edebilmek için örneklem olarak alınan okullarda “anket” çalışması ... -
İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Mesleki Karar Düzeylerinin İncelenmesi: Uzunlamasına Bir Çalışma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Araştırmada, İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin mesleki karar düzeylerinin zaman içerisindeki değişimleri, çeşitli değişkenlerle uzunlamasına bir çalışmayla incelenmiştir. Çalışmada, Çakır (2003)‘ün “Bir mesleki ... -
Öğrenci ve Velilerin Okul Memnuniyeti
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın genel amacı, ilköğretim okulu öğrencilerinin ve velilerin okullarındaki memnuniyet düzeylerini tespit etmektir. Bu tespitlerin elde edilebilmesi, için belirlenen okullarda “anket” yöntemi ile betimsel alan ... -
Öğretmenlerde Denetim Odağı ve Örgütsel Vatandaşlık
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada öğretmenlerde denetim odağı ile örgütsel vatandaşlık davranışı arasındaki ilişki incelenmiştir. Örgütsel Vatandaşlık ile denetim odağı arasındaki ilişki; örgütsel adalet, takdir edilme ve dostluk gibi faktörler ... -
Sınıfında Kaynaştırma Öğrencisi Olan ve Olmayan İlköğretim Öğretmenlerinin Tükenmişlik Düzeylerinin Karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu araştırmanın temel amacı; sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğretmenlerin tükenmişlik durumlarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda belge taraması yapılmış, sınıflarında kaynaştırma öğrencisi olan ve ... -
Toplumun Eğitim Fakülteleri’nden Beklentileri ve Karşılanma Düzeyi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmanın temel amacı, toplumun değişik kesimlerinin Eğitim Fakültelerinden ne gibi beklentiler içerisinde olduğunu tespit etmek ve Eğitim Fakülteleri’nin bu beklentileri ne derecede karşıladığını ortaya çıkarmaktır. ...