Bölüm "Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı" Enstitüler için listeleme
Toplam kayıt 30, listelenen: 1-20
-
2005 İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Dersi Öğretim Programında Eleştirel Okuma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışma 2005 İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretim Programı’nın öğrencilere eleştirel okuma becerisi kazandırma konusundaki yeterlilik düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. “2005 İlköğretim İkinci Kademe Türkçe ... -
8.Sınıf Öğrencilerinin Yazılarında Ve Ders Kitaplarında Kullanılan Batı Kökenli Sözcüklerin Karşılaştırılması / İzmir İli
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada; İzmir Merkezindeki ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin yazılarında geçen batı kökenli kelimelerin kazanımında 6. ve 7. sınıf ders kitaplarının etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada sosyo-ekonomik ... -
8.Sınıf Türkçe Ders Kitabının Kelime Serveti Bakımından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Ağustos 2007 Bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 8. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan -öğrencilere sunulan- kelime servetini tespit etmek ve ders kitabının Türkçe Öğretim Programı’na uygunluğunu ... -
Afyonkarahisar İl Merkezindeki Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Fiilleri Kullanma Becerileri Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu çalışma, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin fiilleri yazılı anlatımda ne derecede doğru ve etkili kullandıklarını incelemek; ayrıca fiilleri kullanmada geliştirdikleri tutumu tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Öncelikle ... -
Bolvadin İlçesi Merkez İlköğretim Okullarındaki 7. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Kompozisyonlarında Kullandıkları Sözcük Türleri Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışma, Bolvadin ilçesi merkez ilköğretim okullarındaki 7. sınıfa giden öğrencilerin yazılı kompozisyonlarında kullandıkları sözcük türlerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin sözcük türlerini öğrenmeleri ... -
Bolvadin İlçesi Merkez İlköğretim Okullarındaki 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Kompozisyonlarında Kullandıkları Sözcük Türleri Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışma, Bolvadin ilçesi merkez ilköğretim okullarındaki 8. sınıfa giden öğrencilerin yazılı kompozisyonlarında kullandıkları sözcük türlerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin sözcük türlerini öğrenmeleri ... -
Çeviri Çocuk Klasiklerinde Eğitici İletiler (Meb’in 2005 Yılında İlköğretim Öğrencilerine Önerdiği 100 Temel Eser Örneğinde)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Araştırmada çeviri çocuk klasiklerinde bulunan eğitici iletiler tespit edilmiştir. Çalışmanın temel amacını, çeviri çocuk klasiklerinin hangi değerlerle ilgili eğitici iletiler içerdiğinin ortaya konması oluşturmuştur. ... -
Gediz (Merkez) İlköğretim 8.Sınıf Öğrencilerinin Aktif Kelime Servetlerinin Tespiti (Yazılı Anlatım) (Gediz İlçe Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Çalışmamız, Gediz ilçe merkezinde bulunan ilköğretim okullarının 8.sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarındaki aktif kelime servetinin belirlenmesine yönelik bir çalışmadır. Çalışmada Gediz merkezde bulunan 8. sınıflardan ... -
İlköğretim 3. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Uşak/Merkez Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada, Uşak ili merkezinde bulunan dokuz ilköğretim okulunun (Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulu, Mehmet Sadık Boz İlköğretim Okulu, Milli Egemenlik İlköğretim Okulu, Eşe ve Halil Erdoğdu İlköğretim Okulu, Hasan ... -
İlköğretim 5. sınıf kitaplarındaki edebi metinlerin çocuk edebiyatları ölçütüne göre değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)ikinci Mesrutiyet’ten sonra çocuk edebiyatıyla ilgili olarak çağdas bir anlayıs çerçevesinde bazı gelismelerin yasandığını söylemek mümkündür. Bu dönemde Ali Nusret adında bir yazarımızın ilk kez çocuk edebiyatını konu ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Uşak / Banaz Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada, Uşak ilinin Banaz ilçesinin merkezinde bulunan yedi ilköğretim okulunun (Atatürk İlköğretim Okulu, Şehit Vehbi Demir İlköğretim Okulu, Mehmet Makbule Erdem İlköğretim Okulu, Mahire Eynel İlköğretim Okulu, ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Aktif Kelime Serveti Üzerine Bir Araştırma (Düzce /Akçakoca İlçesi Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada, Düzce ili Akçakoca ilçe merkezinde bulunan yedi ilköğretim okulunun (Atatürk İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Hamiyet Sevil İlköğretim Okulu, Mustafa Açıkalın İlköğretim Okulu, Gönül Yavuz ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Aktif Kelime Serveti Üzerine Bir Araştırma (Manisa / Turgutlu İlçesi Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışma, çalışma evrenindeki ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılı anlatımlarımdaki aktif kelime servetinin belirlenmesi için yapılmıştır. Öğrencilerin kelime servetlerini tespit edebilmek için Turgutlu ilçe merkezinde ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi ile Edebî Söz Diziminin (Mustafa Necati Sepetçioğlu ) Karşılaştırılması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Danışman: Yrd.Doç. Dr. H.İbrahim HAKSEVER Bu çalışmada Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’nun 13 eserinden 1502 cümle, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılarından da 1568 cümle olmak üzere toplam 3070 cümle söz dizimi açısından ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Kırklareli/Merkez Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Danışman: Yard. Doç. Dr. H. İbrahim HAKSEVER Bu çalışmada, Kırklareli il merkezinde bulunan dokuz ilköğretim okulunun 5. sınıfında okuyan 90 öğrencinin yazılı anlatımdaki aktif kelime servetleri incelenmiştir. Çalışmada ... -
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımlarındaki Aktif Kelime Servetinin Belirlenmesi (Uşak / Sivaslı Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışmada, Uşak ili Sivaslı ilçe merkezinde bulunan dört ilköğretim okulunun (31 Ağustos İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Muammer Yazgan İlköğretim Okulu, Atatürk İlköğretim Okulu) 5. sınıfında okuyan 114 ... -
İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Edebî Metinlerin Çocuk Edebiyatı Ölçütlerine Göre Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Ders kitapları okullarda en yaygın kullanılan ders araçlarıdır. Teknoloji alanındaki gelişmelere rağmen önemini korumaktadır. Türkçe dersinde ana dili etkinlikleri ders kitaplarında yer alan metinler aracılığıyla yapılmaktadır. ... -
İlköğretim 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Edebî Metinlerin Temel Evrensel Değerleri İçermesi Bakımından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)Bu çalışmada Millî Eğitim Bakanlığı tarafından 2005 yılında yürürlüğe giren Türkçe öğretim programına göre hazırlanan 7. sınıf Türkçe ders kitabındaki edebî metinler, temel evrensel değerler açısından inceleniyor. Çalışmada ... -
İlköğretim 7.Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Kelime Serveti Bakımından Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan 7. sınıf Türkçe ders kitabında bulunan (öğrencilere sunulan) kelime servetini tespit etmek ve ders kitabının Türkçe Öğretim Programı’na uygunluğunu incelemek amacıyla ... -
İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe 6. ve 7. Sınıf Ders Kitaplarından Geçen Bilinmeyen Kelimeleri Kazanım Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu çalışma Uşak Merkezindeki ilköğretim 8. sımfa giden öğrencilerin Türkçe 6. ve 7. sımf ders kitaplarında geçen bilinmeyen kelimeleri kazanıp kazanmadıklarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada sosyo-ekonomik ...