Search
Now showing items 1-10 of 28
2005 İlköğretim 7’nci Sınıf Matematik Programında Yer Alan Ölçme Araçları Hakkında Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin 2005 yedinci sınıf matematik programında yer alan ölçme araçlarını bilme ve uygulama düzeyleri ile bu öğretmenlerin yedinci sınıf öğrencilerinin programda yer alan ...
İlk Okuma Yazma Programının Öğretmen Görüşleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 1. ve 2. sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ilk okuma yazma programını değerlendirmek ve uygulama sırasında yaşanan problemleri ortaya çıkarmaktır.
Çalışmanın evreni, 2006-2007 öğretim ...
Ses Temelli Cümle Yönteminin Öğretmenler Tarafından Algılanma Biçimleri ve Uygulamada Karşılaşılan Güçlükler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Bu araştırma Afyonkarahisar merkez ilçesindeki ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin ses temelli cümle yöntemini algılama biçimlerini ve uygulamada karşılaştıkları güçlükleri tespit etmek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın ...
Hayat Bilgisi Dersinin Öğrencileri Fen Öğrenmeye Hazırlamadaki Etkisinin Öğretmen Düşüncelerine Göre Değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Bu çalışma Hayat Bilgisi dersinin öğrencileri fen öğrenmeye hazırlamadaki etkisini öğretmen düşüncelerine göre tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar ili, ilçeleri ve çevre ...
İlköğretim Öğrencilerinin Fen Bilgisine Karşı Tutumları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim birinci kademe dört ve beşinci sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersine karşı tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Uşak’taki ilköğretim okullarından tabakalı örneklem metoduyla seçilen 832 öğrenci ...
Türkiye’de İnsan Hakları Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi ve İlköğretim Ders Kitaplarına Yansıması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Bu çalışmada, Türkiye’de insan hakları düşüncesinin tarihsel gelişimi ve ilköğretim ders kitaplarına yansıması incelenmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde: İnsan hakları kavramının gelişim evresi anlatılırken; ikinci ...
Kula’da Kırsal Yerleşmeler ve Eğitimin Dağılımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
Manisa’ya bağlı bir ilçe olan Kula, Ege Bölgesi’nin İç Batı Anadolu Bölümü’nde yer almaktadır. İlçe ile ilgili olarak kırsal yerleşmeler ve eğitim alanında detaylı bilimsel araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bu durum ...
Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (Oks)’Na Hazırlanan İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
Bu araştırma Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS)’na hazırlanan ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav öncesinde yaşadıkları sınav kaygısının belirli değişkenler tarafından ne ölçüde etkilendiğini ...
İklöğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Öğretmen Düşüncelerine Göre Degerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)
Bu çalışma, ilköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programını bilimsel süreç becerileri açısından öğretmen düşüncelerini tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, ...
Bazı Öğretim Materyalleri Kullanımının İlköğretim 2. Sınıf Öğrencilerinin Kelime Servetine Etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
Bu çalışmada İstanbul Ümraniye Türk Eğitim Vakfı Zahide Zehra GARRING ilköğretim okulu 2. sınıf öğrencilerinin (227 öğrenci) kelime servetlerinde, fihrist, sözlük ve metin defteri kullanımı ile kelime serveti ilişkisi ...