dc.contributor.author | Koçyiğit, Esra | |
dc.date.accessioned | 2015-07-06T07:08:32Z | |
dc.date.available | 2015-07-06T07:08:32Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4087 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin fiilleri yazılı anlatımda ne derecede doğru ve etkili kullandıklarını incelemek; ayrıca fiilleri kullanmada geliştirdikleri tutumu tespit etmek amacıyla yapılmıştır.
Öncelikle fiil ve özellikleri hakkında genel bilgiler verilmiş; fiilin tanımı, çatısı, çekimi ve yapısı açıklanmıştır. Daha sonra öğrencilerin yıl boyu ürettikleri yazılı anlatım çalışmaları incelenerek bu çalışmalarda kullanılan fiiller tek tek belirlenip çatısına, çekimine ve yapısına gore gruplandırılmıştır. İkinci aşamada gruplandırılan bu fiillerin kurulan toplam cümle sayısındaki oranına ve öğrencilerin okullarına gore çeşitli başlıklar altında incelenip karşılaşılan sorunların belirlenmesi çalışmanın yöntemidir. Sonuç olarak bu sorunların çözümüne yönelik öneriler aktarılmıştır.
Araştırma evreni Afyonkarahisarili, Merkezilçesi, Hoca Ahmet Yesevi Orta Okulu ile Fethibey Orta Okulu 8. Sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu iki okulda öğrenim gören toplam 60 öğrencinin, eğitim-öğretim yılı boyunca eşit zaman aralıkları ile farklı türlere ait dörder tane yazılı anlatım çalışması yapması sağlanmıştır. Süreç boyunca çalışmalar yazılı anlatımda fiillerin kullanımı açısından değerlendirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study 8th grade middle school students in writing of the verbs they use correct and effective examine to what extent; also in the use of verbs was conducted in order to determine their attitudes developed.
Firstly, general information about verbs and features; the actual definition, structure, gravity and roof are described. Then they produce year students of written materials used in these studies examined individually identified verb structure, the roof and are grouped by shooting. In the second stage grouped under various headings of the verbs examined methods of study is the identification of the problems encountered. As a result, recommendations were made for the solution of this problem.
Research universe Afyonkarahisar, Central district, with AhmetYesevi Middle School Middle School Grade 8 students consists of Fethibey. These two schools, 60 students studying in the academic year, each 4 units with equal time intervals during the study were connected to writing. Work through the process of written expression is evaluated in terms of the use of the verb. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Fiil | en_US |
dc.subject | Türkçe Öğretimi | en_US |
dc.subject | Etkili Yazma Becerisi | en_US |
dc.title | Afyonkarahisar İl Merkezindeki Ortaokul 8.Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatımda Fiilleri Kullanma Becerileri Üzerine Bir Araştırma | en_US |
dc.title.alternative | A Study on the 8th Grade Secondary School Students' Skill of the Use of Verbs in Written Expression | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |