Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Konusunda Okullardaki Rehberlik Servisinden Beklentileri: Afyonkarahisar Örneği
Abstract
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi ile ilgili konularda okulun rehberlik servisinden beklentilerini belirlemektir. Bu çalışmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okullarda görev yapan 96 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırmanın ölçeği Söker (2007)’in “İlköğretim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Konusunda Okullardaki Rehberlik Servisinden Beklentileri (Zonguldak Örneği)” yüksek lisans tezinden alınmıştır.
Testin alt ölçeklerinin iç tutarlılık katsayısı Cronbach Alpha ile belirlenmiş; birinci faktör için .9160 ikinci faktör için .9304 üçüncü faktör için .9170 dördüncü faktör için .7345 ve ölçeğin tümü için .9568 bulunmuştur.
Çalışma sonuçlarından cinsiyet ve mezuniyetin sınıf yönetimi konusunda anlamlı farklılık oluşturmadığı, ancak mesleki tecrübenin anlamlı farklılık oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]