Şehir İçi Otobüslerde Doğalgaz Tanklarının Yerleşiminin Dönme Karakteristiğine Etkisi
Özet
Yapılan çalışmada, bağımsız süspansiyonlu otobüslerde, farklı yolcu konumları, yolcu adetleri ve
otobüsün üzerine konulması planlanan ekipmanın yer tespiti için CAD modeli oluşturulmuştur.
Msc.Adams/Car programı kullanılarak doğalgazlı (CNG) otobüsün 100 metre yarıçaplı virajdaki
frenlemesi incelenmiş ve taşıtın ağırlık merkezinin konumuna göre frenleme anındaki davranışı
belirlenmiştir. Ağırlık merkezinin optimum bölgede oluşması durumunda taşıtın tarafsız dönme
karakteristiğinde stabil hale geldiği, ağırlık merkezinin taşıtın ön ve orta bölümde konumlanma
durumunda ani frenleme ile yoldan çıktığı belirlenmiştir. In this study,CAD model is developed for positions of different of passengers, number of passengers
and the location of the planned inventory which will be placed on the bus. With using Msc.Adams/Car
different passenger positioning, and after loading, breaking action in 100 meter radius bend is
analyzed.As a result of occur the center of gravity in the right place; vehicle is identified as stable in
neutral spinning characteristic. In the situation of locating gravity centers of forth of vehicle, by
excessive breaking action, went off vehicles from road is observe.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiCilt
15Sayı
3Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/4205Koleksiyonlar
- Cilt 15 : Sayı 3 [20]