İşletmelerde finansal yatırım güçleri ile üretim-pazarlama başarısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Künye
AKÜ İİBF Dergisi-Cilt: XVII Sayı: 2 Yıl: Aralık 2015 Sayfalar: 1-10 Journal of Economics and Administrative Sciences- Volume: XVII Issue: 1 Year: December 2015 Pages:1-10Özet
Türkiye ekonomisinde lokomotif sektörlerinden birisi metal sektörüdür. Bu sektörde önemli merkezlerden birisi
ise Kırıkkale’dir. Bu çalışmanın amacı, Kırıkkale ili metal sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin yatırım gücü
bileşenlerinin, üretim-pazarlama başarılarına etkilerinin araştırılmasıdır. Bu çalışmada işletmenin temel 4
fonksiyonundan birisi olan sermayenin (diğer bir deyişle yatırım gücü) işletmenin diğer fonksiyonlarından
pazarlama ve üretim başarılarına etkileri araştırılmıştır. Kırıkkale ili metal sektöründe faaliyet gösteren 49 adet
firma ile anket yöntemi ile toplanan verilerin analizinde ortaya konulan 8 hipotezden “Firmaların kapasite
kullanım oranları, firmaların finansal kaynaklara ulaşım imkânlarına göre farklılık göstermez” ve “Firma
stoklarının aktif içindeki payları, firmaların makine parklarının kayıtlı değerlerine, yatırım tutarlarına ve
özkaynak toplamlarına göre farklılık göstermez” hipotezi doğrulanmıştır. Bu da işletmelerin üretim ve pazarlama
başarılarından bazılarının işletmelerin yatırım güçleri ile ilişkisinin olmadığını göstermiştir. Türkiye’deki toplam
üretim işletmelerinden %0,3’lük bir paya sahip olan ve sanayisi gelişmekte olan Kırıkkale iline yönelik bu çalışma
imalat sanayinin yatırım gücünün tespiti, işletmenin üretim ve pazarlama başarısı üzerine etkisi bakımından
mevcut durumunun tespiti ve sektörün gelişmesi açısından önemlidir. Metal sector is one of the leading sectors of Turkey. Kırıkkale is a place of the most important centers of this
industry. The purpose of this study is to investigate the effect of the investment power on production skills and
marketing skills, in Kırıkkale metal sector. In this study, the capital of one of the four basic functions of the
business, has investigated the effects of the business of marketing and manufacturing skills. The data were
collected from 49 companies, which are operating in metal sector in Kırıkkale. Set out in the analysis of the
collected data is verified 2 out of 8 hypothesis, which are “Capacity utilization rates does not vary according to the
possibilities of access to financial resources” and “Stocks on assets ratio does not vary according to the machinery
nominal assets, investment total and equity capital.” This shows that some of the manufacturing and marketing
skills have no relation between investment powers. 0.3% of Turkey's total manufacturing and developing
companies located in Kırıkkale. The aim of this study is the determination of the investment power in the metal
industry and its effects on companies’ marketing and manufacturing skills. This work is important to determine
the current status and the development of the industry.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
17Sayı
2Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/4220https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/24313/257647
Koleksiyonlar
- Cilt 17 : Sayı 2 [11]