Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCandemir, Aykan
dc.contributor.authorZalluhoğlu, Ali Erhan
dc.contributor.authorYücel, Engin
dc.date.accessioned2016-02-11T11:50:08Z
dc.date.available2016-02-11T11:50:08Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationAykan Candemir,Ali Erhan Zalluhoğlu,Engin Yücel: Perakende Sektöründe Satış Elemanlarının Eğitimlerinin Ve Kişisel Niteliklerinin Satış Başarısı Üzerindeki Etkisi: İzmir Örneği, AKÜ İİBF Dergisi-Cilt: XVII Sayı: 2 Yıl: Aralık 2015 Sayfalar: 49-65 Journal of Economics and Administrative Sciences Volume :XVII Issue: 2 Year: December 2015 Pages:49-65en_US
dc.identifier.issn1302-1966
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4224
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/24313/257650
dc.description.abstractGünümüzde iş dünyasında ve perakende sektöründe görülen hızlı değişim ve gelişmelerin sonucu olarak işletmeler arası rekabetin artması ürünlerin pazarlanmasını zorlaştıran bir ortam yaratmış, buna bağlı olarak da satış giderek önem kazanan bir pazarlama faaliyeti haline gelmiştir. Bu kapsamda çalışmada, satış süreci dâhilinde satış eğitimi ve kişisel nitelikler gibi kriterlerin satış başarısı üzerinde yarattığı etkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, yüz yüze anket yöntemiyle perakende sektöründe çalışan 496 satış elemanıyla görüşülmüştür. Çalışma sonucunda satış başarısı ile eğitim seviyesi arasında doğrudan ilişkisi bulunamamasına rağmen satış eğitiminin satış başarısını dolaylı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Bununla beraber başarılı bir satış elemanının sahip olması gereken özelliklerde satış eğitimi yoluyla geliştirilebilecek kişisel niteliklerin ön plana çıkması dikkat çekici bir bulgu olarak saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe rapid changes and developments in today’s business world and the retail sector and increased competition among businesses have created a difficult environment for the marketing of products, and thus, personal selling in the marketing activities has become increasingly important. The aim of this study, within the sales process the relationship between sales training and personal characteristics of salespeople are examined with regard to their impact and differences on the success of sales.With the scope of this aim, face to face interviews were done with 496 salespeople who are working in retail sector. In the study no relationship between the level of education and sales success was found however and indirect effect of sales training on sales success have been identified. At the same time the personal qualities that can be developed through sales training were found as having remarkable effect on successful sales.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.5578/jeas.10866en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerakende Sektörüen_US
dc.subjectSatışen_US
dc.subjectSatış Eğitimien_US
dc.subjectSatış Başarısıen_US
dc.subjectKişisel Nitelikleren_US
dc.titlePerakende sektöründe satış elemanlarının eğitimlerinin ve kişisel niteliklerinin satış başarısı üzerindeki etkisi: İzmir örneğien_US
dc.title.alternativeThe effect of training and personal qualities of salespeople on sales success in retail sector: The case of İzmiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster