dc.contributor.advisor | Sökezoğlu, Duygu | |
dc.contributor.author | Ördekçi, Şeniz | |
dc.date.accessioned | 2016-02-23T15:11:50Z | |
dc.date.available | 2016-02-23T15:11:50Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4239 | |
dc.description.abstract | Müzik eğitimi, ilköğretim süreci içerisinde hem bir eğitim aracı hem de etkili bir eğitim alanıdır. İlköğretimde müzik eğitimi genel müzik eğitimi ile ilişki içerisindedir. İlköğretim müzik eğitiminin; temel müzik ilkelerine sahip olabilme, müziği oluşturan temel ögeleri kavrayabilme, müziğin insan yaşamındaki yerini ve önemini kavrayabilme, düzeyine uygun müzikler yapabilme, çevresindeki müzik etkinliklerine katılabilme, kendisini müzik yoluyla ifade edebilme, yaratıcı müziksel çalışmalar yapabilme gibi birçok genel amaçları bulunmaktadır. Eğitimin her aşamasında ise görsel materyaller kullanılmaktadır. Görsel materyallerin, öğrenmenin kalıcı olması, bireylerin konuya dikkatini çekmesi, konuyu pekiştirmesi, eğitim ve öğretimi kolaylaştırması, kavramları somutlaştırması gibi birçok önemli etkileri bulunmaktadır. Bu bilgiler ışığında bu araştırmada; müzikle ilgili temel kavramların verilmeye başlandığı ilkokul 4. sınıf müzik dersi programı incelenmiş ve araştırmacı tarafından bu program doğrultusunda materyal hazırlama ilkeleri de göz önünde bulundurularak çeşitli görsel materyaller hazırlanmıştır. Hazırlanan görsel materyallerle ilgili sınıf ve müzik öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuş ve yapılan görüşme verileri değerlendirilerek bir takım sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanın, öğrencilerin müzik öğrenimlerine kolaylık, müzik eğitimine ise katkı sağlayan bir çalışma olduğu düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Music education is an education tool as well as an education area in primary school period. Music education in primary school is in a very close relationship with general music education. Primary school music education has several general objectives like; having basic music principles, understanding basic components of music, understanding the position and importance of music in human life, making music according to level, participating music activities, expressing himself via music and making creative musical studies. Visual materials are used in every level of education. Visual materials have several important effects like; being permanent learning, attract attention of individuals to the topic, reinforcing the topic, facilitate education and training and embodying concepts. Under the light of these information; in this study, music course of 4th grade students; where basic concepts of music is given, has been investigated and according to this course several visual materials are prepared considering material preperation principles by researcher. Classroom teachers and music teachers are interviewed regarding the visual materials prepared and some results are obtained having assessed the data of interview. This research is to be considered as an ease for music education for students and contributing study to music education. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Müzik Eğitimi | en_US |
dc.subject | İlköğretimde Müzik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Görsel Materyal | en_US |
dc.subject | Müzik Eğitiminde Görsel Materyal | en_US |
dc.title | İlkokul 4. Sınıf Öğrencileri İçin Hazırlanan Müzik Eğitiminde Öğrenmeyi Kolaylaştırıcı Görsel Materyallerin Kullanımına İlişkin Bir İnceleme | en_US |
dc.title.alternative | An Analysis on Usage of Visual Materials Facilitating Learning in Music Education for 4th Grade Student | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |