Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSökezoğlu, Duygu
dc.contributor.authorÖrdekçi, Şeniz
dc.date.accessioned2016-02-23T15:11:50Z
dc.date.available2016-02-23T15:11:50Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4239
dc.description.abstractMüzik eğitimi, ilköğretim süreci içerisinde hem bir eğitim aracı hem de etkili bir eğitim alanıdır. İlköğretimde müzik eğitimi genel müzik eğitimi ile ilişki içerisindedir. İlköğretim müzik eğitiminin; temel müzik ilkelerine sahip olabilme, müziği oluşturan temel ögeleri kavrayabilme, müziğin insan yaşamındaki yerini ve önemini kavrayabilme, düzeyine uygun müzikler yapabilme, çevresindeki müzik etkinliklerine katılabilme, kendisini müzik yoluyla ifade edebilme, yaratıcı müziksel çalışmalar yapabilme gibi birçok genel amaçları bulunmaktadır. Eğitimin her aşamasında ise görsel materyaller kullanılmaktadır. Görsel materyallerin, öğrenmenin kalıcı olması, bireylerin konuya dikkatini çekmesi, konuyu pekiştirmesi, eğitim ve öğretimi kolaylaştırması, kavramları somutlaştırması gibi birçok önemli etkileri bulunmaktadır. Bu bilgiler ışığında bu araştırmada; müzikle ilgili temel kavramların verilmeye başlandığı ilkokul 4. sınıf müzik dersi programı incelenmiş ve araştırmacı tarafından bu program doğrultusunda materyal hazırlama ilkeleri de göz önünde bulundurularak çeşitli görsel materyaller hazırlanmıştır. Hazırlanan görsel materyallerle ilgili sınıf ve müzik öğretmenlerinin görüşlerine başvurulmuş ve yapılan görüşme verileri değerlendirilerek bir takım sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanın, öğrencilerin müzik öğrenimlerine kolaylık, müzik eğitimine ise katkı sağlayan bir çalışma olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractMusic education is an education tool as well as an education area in primary school period. Music education in primary school is in a very close relationship with general music education. Primary school music education has several general objectives like; having basic music principles, understanding basic components of music, understanding the position and importance of music in human life, making music according to level, participating music activities, expressing himself via music and making creative musical studies. Visual materials are used in every level of education. Visual materials have several important effects like; being permanent learning, attract attention of individuals to the topic, reinforcing the topic, facilitate education and training and embodying concepts. Under the light of these information; in this study, music course of 4th grade students; where basic concepts of music is given, has been investigated and according to this course several visual materials are prepared considering material preperation principles by researcher. Classroom teachers and music teachers are interviewed regarding the visual materials prepared and some results are obtained having assessed the data of interview. This research is to be considered as an ease for music education for students and contributing study to music education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik Eğitimien_US
dc.subjectİlköğretimde Müzik Eğitimien_US
dc.subjectGörsel Materyalen_US
dc.subjectMüzik Eğitiminde Görsel Materyalen_US
dc.titleİlkokul 4. Sınıf Öğrencileri İçin Hazırlanan Müzik Eğitiminde Öğrenmeyi Kolaylaştırıcı Görsel Materyallerin Kullanımına İlişkin Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeAn Analysis on Usage of Visual Materials Facilitating Learning in Music Education for 4th Grade Studenten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster