dc.contributor.advisor | Türkmen, Uğur | |
dc.contributor.author | Baykal, Çağlar | |
dc.date.accessioned | 2016-04-21T06:16:55Z | |
dc.date.available | 2016-04-21T06:16:55Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4254 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın problemi; Lisansüstü programlarda keman ve viyola eğitimi veren öğretim elemanlarının Çalgı Pedagojisi ders içeriğine ilişkin görüşleri nelerdir?
Araştırmanın amacı, lisansüstü programlarda keman ve viyola eğitimi veren öğretim elemanlarının Çalgı Pedagojisi ders içeriğine ilişkin görüşlerini belirleyerek genel bir sonuç elde etmektir.
Araştırmanın evrenini, Türkiye’ deki müzik kurumlarının lisansüstü programlarında keman ve viyola eğitimi veren öğretim elemanları oluşturmaktadır. Örneklemi ise, ulaşılabilen keman ve viyola öğretim elemanları oluşturmaktadır.
Araştırmadaki nitel veriler kaynak tarama yöntemiyle, nicel veriler de anket tekniğiyle toplanmıştır. Anket sonucunda ulaşılan verilerin çözümlenmesinde belirleyici istatistik olan aritmetik ortalama değerlerinden yararlanılmış, ki kare ve korelasyon analizi kullanılmıştır.
Araştırma bulguları sonucunda keman ve viyola öğretim elemanlarının görüş benzerlikleri ve farklılıkları yer almaktadır. Araştırmanın problemlerine yönelik öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The study investigates the views of the viola and violin instructors at graduate schools related to the Curriculum of Instrumental Pedagogy.
The aim of the study is to determine the opinions of the viola and violin the instructors at graduate schools related to the Curriculum of Instrumental Pedagogy and obtain a general result.
The universal of the study is the viola and violin instructors at graduate schools in Turkey. The samples are the viola and violin instructors who can be reached.
The qualitative data in the study was collected by resource scanning method, and the quantitative data is collected through the survey. In the analysis of the results obtained through the survey, the arithmetic mean values were statistically used; q-square and correlation analysis were also utilized.
According to the results, viola and violin instructors’ views show some similarities and differences. The suggestions for the research problem have been presented. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Çalgı Pedagojisi | en_US |
dc.subject | Keman ve Viyola Eğitimi | en_US |
dc.title | Lisansüstü Programlarda Keman ve Viyola Eğitimi Veren Öğretim Elemanlarının Çalgı Pedagojisi Ders İçeriğine İlişkin Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | The Views of the Graduate School Viola and Violin Instructors Related to Instrument Pedagogy Curriculum | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |