Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Gonca
dc.contributor.authorErkılıç, Eren
dc.date.accessioned2016-04-21T12:55:10Z
dc.date.available2016-04-21T12:55:10Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4260
dc.description.abstractOtel işletmelerinin emek-yoğun bir özellik taşıması, teknolojinin sürekli gelişmesine rağmen nitelikli işgücüne duyulan ihtiyaç önemini korumaktadır. Bu nedenle özellikle otel işletmelerinde çalışanların örgütsel stresten uzak olmaları, örgütlerine karşı yabancılaşma yaşamamaları son derece önemlidir. Birçok bölümden ve çok sayıda işgörenden oluşan otel işletmelerinde başta müşteri ile etkileşimi olan çalışanların örgütsel yabancılaşma düzeylerini belirlemek ve buna ilişkin çözüm önerileri ortaya koymak önemlidir. Bu sebeple çalışanların örgütsel stres algıları, örgüt içindeki görevlerini yerine getirememe olasılığı olduğu gibi örgüte olan yabancılaşma düzeylerini de etkileyebilecektir. Bu çalışmada Afyonkarahisar ve Antalya’da faaliyet gösteren beş yıldızlı otellerde yapılan bir uygulamayla örgütsel stresin örgütsel yabancılaşma üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Afyonkarahisar ve Antalya’daki beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan toplam 465 çalışana anket uygulanmıştır. Ankete katılanların örgütsel stres ve örgütsel yabancılaşmaya ilişkin görüşlerinin bireysel özelliklerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği bağımsız örneklemler için t-testi ve varyans analizi ile test edilmiştir. Ayrıca katılımcıların örgütsel strese ilişkin algıları ile örgütsel yabancılaşma düzeyleri arasındaki ilişki kolerasyon ve çoklu doğrusal regresyon analizi ile belirlenmiştir. Araştıma sonuçlarna göre, ankete katılan çalışanların gerek örgütsel yabancılaşma, gerekse stres algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ankete katılanların örgütsel stres ve örgütsel yabancılaşmaya ilişkin görüşleri çalıştıkları il, cinsiyet, yaş, işletmedeki görev, işletmedeki tecrübe, turizm sektöründeki tecrübe ve iş değiştirme sayısına göre farklılık göstermezken; medeni durum, gelir düzeyleri, eğitim durumu, turizm eğitimi alma durumu, çalışılan bölüme göre anlamlı bir farklılık gösterdikleri tespit edilmiştir. Araştırmada örgütsel stres ile örgütsel yabancılaşma arasındaki ilişkinin tespitine yönelik uygulanan korelasyon analizi sonuçlarına göre ilgili değişkenler arasındaki ilişkinin r=0.623 düzeyinde pozitif yönlü kuvvetli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre ise örgütsel yabancılaşmayı etkileyen en önemli örgütsel stres boyutunun yapılan işin özelliği olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractSince hotel businesses own a labour-intensive feature, the need for qualified workforce will always remain its importance although technology is developing each day. Therefore, it signifies ultimate importance especially for the employees working in hotel businesses in terms of staying away from organizational stress and experiencing no alienation towards their own organization. In these businesses that are composed of many departments and employees, it has become quite important to determine the employees’, formerly the ones that are in direct interaction with the customers, level of organizational alienation and to put forward suggestions connected with this topic. For that reason, if the hotel employees’ level of organizational stress is high, it may not only cause a reduction in their performance but also it may influence their level of organizational alienation negatively. Applied in five star hotels operating in Afyonkarahisar and Antalya, it was aimed by this study to determine the effect of hotel employees’ organizational stress perception on their level of organizational alienation. Thus, a survey was applied to a total number of 465 employees who were employed in five star hotels operating in Afyonkarahisar and Antalya. The views of the participants in terms of organizational stress and organizational alienation were tested with t-test for independent samples and variance analysis to see whether there is a meaningful difference between them according to their individual characteristics. In addition, the views of the participants regarding the relation between the perception of organizational stress and their level of organizational alienation were tested by correlation and linear multi-regression analysis. According to the study results,it was determined that the participants’ both level of organizational alienation and the perception of organizational stress were found to be average. The views of participants do not differ in terms of organizational stress and organizational alienation according to place of work, gender, age, position in the organization, experience in the organization, experience in the tourism sector, and the number work change. However, it was determined that there is a meaningful difference between them according to marital status, income level, educational status, tourism education status, and the working department. According to the correlation analysis results that were exercised to determine the relationship between organizational stress and organizational alienation, it was found out that there is a positive and strong relation,andthe relation between the related variables turned out to be in r=0.623 level. According to the results of regression analysis, it was found out that the most effective organizational stress dimension of the organizational alienation is the characteristics of the work being practiced.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel Stresen_US
dc.subjectÖrgütsel Yabancılaşmaen_US
dc.subjectAfyonkarahisaren_US
dc.subjectAntalyaen_US
dc.titleÖrgütsel stresin örgütsel yabancılaşma üzerine etkisi: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştımaen_US
dc.title.alternativeThe effect of organizational stress on organizational alienation: A study on five star hotelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcililk Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster