dc.contributor.advisor | Uçan, Mehmet Hilmi | |
dc.contributor.author | Över, Sevilay | |
dc.date.accessioned | 2017-02-08T07:50:07Z | |
dc.date.available | 2017-02-08T07:50:07Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11630/4378 | |
dc.description.abstract | Edebiyat, duygu ve düşüncelerin sözlü veya yazılı olarak anlatıldığı bir sanat dalıdır. Bu genel tanımının yanında edebiyatın hayata ışık tutma özelliği de vardır. Bundan dolayıdır ki çocuklar için hazırlanan eserlerin oluşturduğu “Çocuk Edebiyatı” alanı ortaya çıkmıştır.
Süreli yayınların çocuk edebiyatında önemli bir yeri vardır. Bizde de Tanzimat’la birlikte hem çocuk edebiyatı hem de çocuklara yönelik hazırlanan süreli yayınlar büyük gelişme göstermiştir.
1914 yılında yayın hayatına başlayan “Çocuk Dostu” özellikle küçük çocuklara yönelik hazırlanmış bir çocuk dergisidir. Hikâyeleri, yazı karakterlerinin puntoları, kullanılan resimleriyle çocuk dergileri içinde en küçük yaş seviyesine hitap edecek niteliktedir. Derginin 13 sayısı mevcuttur. Ancak kütüphanelerde 11 sayısını bulmak mümkündür.
Bu çalışmada “Çocuk Dostu” dergisinin Latin harfleriyle ifadesi sağlanmıştır. Ayrıca dergi üzerinde bazı incelemeler yapılmıştır. Böylece 100 yıl önceki çocuk dergiciliği ile günümüzdeki çocuk dergiciliğinin karşılaştırılmasına imkân sunulmuştur. Bu alanda da yapılacak çalışmaların önü açılmak istenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Literature is a branch of art in which feelings and thoughts are expressed in oral or written ways. Beside this generic definition literature sheds light on lives as well; therefore, “Children’s Literature” is revealed that consists of literal works.
Periodical publishes have a significant place inside children literature world. Tanzimat reform era has started great developments in both children literature and periodical publishes for children.
Çocuk Dostu journal, which was first published in 1914, focused on especially preschool children. Apart from other children’s journals, stories, font sizes, pictures appeal to preschool children. Even though the journal has 13 issues, only 11 of them can be reachable in libraries.
In this study, Çocuk Dostu evaluated in Latin alphabet. Furthermore, some inspections were done on the journal. The opportunity for comparison of the journal publishing methods between a century before and nowadays is provided. The aim of this study is also leading up upcoming studies in the same subject area. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Edebiyat | en_US |
dc.subject | Çocuk | en_US |
dc.subject | Çocuk Edebiyatı | en_US |
dc.subject | Çocuk Dergileri | en_US |
dc.title | Çocuk dostu isimli eski harfli çocuk dergisinin yeni alfabeye aktarımı ve incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Transfer the new alphabet and evaluation of kids magazine written ın old ıtalics which ıs called | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |